Galapago

Trådstartare
Är det någon som vet hur man skall gå till väga för att söka dispens?

Om man nu kan få det... jag har en häst med ganska gravt överbett, vilket leder till att hon måsta ha tandläkarvård regelbundet. Detta leder också till att hon starkt ogillar att gå med bett i munnen. Jag rider henne på hackamore och hopptävlar på detta. Skulle gärna tävla i dressyr också, om det nu är möjligt att få dispens för hackamore.
Det är lätta klasser på lokalnivå jag är intresserad av.
Någon som vet om detta är möjligt, och i så fall hur man ska göra??

Sv: Dispens??

Det är nog ganska svårt (omöjligt?) att få dispens, men du kan ju prova med att ansöka om att få använda något som inte har hävstång, typ sidepull eller kapson.

Kanske, kanske, kanske ser det lite bättre ut då? ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma... 2
Svar
24
· Visningar
3 319
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
12 113
Senast: lilsan
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och... 2
Svar
35
· Visningar
3 123
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 564
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur