"Distans-plåster"??

bettysmatte

Trådstartare
Har (förmodligen) fått skav på ett födelsemärke av en BH-topp. Jag är JÄTTEKÄNSLIG mot allt vad lappar i kläder och dylikt heter, så det är rätt troligt att det är därför som födelsemärket ser irriterat ut. Ringde såklart VC och bad dem titta på det. En sköterska kollade och trodde samma som jag, och jag undrade då om man kan få födelsemärket borttaget när det sitter så dumt. Hon hämtade en läkare, som sa att de ALLTID tar bort märken som ser irriterade ut (bra :) !). Så det ska de göra på onsdag nästa vecka. Fram tills dess tyckte de att jag kunde skydda det med ett plåster för att se om irritationen lägger sig lite. Problemet för mig är att jag då får skavkänsla av plåstret i stället.... O_o Så nu försöker jag undvika kläder där jag behöver använda BH/BH-topp. Sedan började jag fundera på om det kanske finns någon slags "tjockare" plåster? Antingen med ett hål i mitten, eller där man själv kan klippa ett. I sådana fall kunde man ju fixa så att man slipper saker som hela tiden ligger på och "stör". Någon som har koll?
 
Har (förmodligen) fått skav på ett födelsemärke av en BH-topp. Jag är JÄTTEKÄNSLIG mot allt vad lappar i kläder och dylikt heter, så det är rätt troligt att det är därför som födelsemärket ser irriterat ut. Ringde såklart VC och bad dem titta på det. En sköterska kollade och trodde samma som jag, och jag undrade då om man kan få födelsemärket borttaget när det sitter så dumt. Hon hämtade en läkare, som sa att de ALLTID tar bort märken som ser irriterade ut (bra :) !). Så det ska de göra på onsdag nästa vecka. Fram tills dess tyckte de att jag kunde skydda det med ett plåster för att se om irritationen lägger sig lite. Problemet för mig är att jag då får skavkänsla av plåstret i stället.... O_o Så nu försöker jag undvika kläder där jag behöver använda BH/BH-topp. Sedan började jag fundera på om det kanske finns någon slags "tjockare" plåster? Antingen med ett hål i mitten, eller där man själv kan klippa ett. I sådana fall kunde man ju fixa så att man slipper saker som hela tiden ligger på och "stör". Någon som har koll?

Prova skavsårsplåster?
 
Har (förmodligen) fått skav på ett födelsemärke av en BH-topp. Jag är JÄTTEKÄNSLIG mot allt vad lappar i kläder och dylikt heter, så det är rätt troligt att det är därför som födelsemärket ser irriterat ut. Ringde såklart VC och bad dem titta på det. En sköterska kollade och trodde samma som jag, och jag undrade då om man kan få födelsemärket borttaget när det sitter så dumt. Hon hämtade en läkare, som sa att de ALLTID tar bort märken som ser irriterade ut (bra :) !). Så det ska de göra på onsdag nästa vecka. Fram tills dess tyckte de att jag kunde skydda det med ett plåster för att se om irritationen lägger sig lite. Problemet för mig är att jag då får skavkänsla av plåstret i stället.... O_o Så nu försöker jag undvika kläder där jag behöver använda BH/BH-topp. Sedan började jag fundera på om det kanske finns någon slags "tjockare" plåster? Antingen med ett hål i mitten, eller där man själv kan klippa ett. I sådana fall kunde man ju fixa så att man slipper saker som hela tiden ligger på och "stör". Någon som har koll?

Appteket har självhäftande filt-ringar som du har för att avlasta ex. fotvårtor. En sån med en bit kirurgtejp över borde funka.
 
Ja, det kan ju också vara en idé (brukar också heta något med liktornsavlastning ibland). Men jag tänker främst på den varianten som t ex Compeed har.
Jag får försöka kolla igen, för liktornsplåster var faktiskt det första jag tänkte på. Men när jag googlade tyckte jag att jag bara lyckades få upp sådana som på något vis samtidigt skulle lösa upp liktornen (kanske hade varit idé att göra det med födelsemärket också ;) ). Och när jag försöker kolla på bilderna på Compeeds plåster kan jag inte riktigt se hur deras plåster ser ut.
 
Det är gummiaktig plåster som drar till sig fukt och då bildar en kudde. Det är ju tänkt att skydda skavd hud när blåsan spricker t ex. Jag använder dem till rätt mycket.
 
Typ såhär

1_c1561e0f-babd-4d6e-9281-0d7cf9bebe32_800x.jpg
 
Det är gummiaktig plåster som drar till sig fukt och då bildar en kudde. Det är ju tänkt att skydda skavd hud när blåsan spricker t ex. Jag använder dem till rätt mycket.
Aha. Fast läkaren tyckte att det skulle täckas med något "luftigt", så det kanske inte är det bästa då?
 
Jag brukar sätta en bit kirurgtejp på sådant. Tillräckligt stor för att bh-n inte ska göra att den släpper i kanterna. Då borde det kunna sitta till på onsdag. Blöta upp i badet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp