Distansare på GOTLAND!!!

nice and happy

Trådstartare
Finns det ingen distans klubb på Gotland?
Om det gör det. Vad heter den & vem håller i den osv?

Vill börja med distans, men hittar ingen bra info ifrån Gotland. Där jag bor. Inge föreläsning, ingen klubb, inget!
Hoppas någon vet... Ser fram emot att lära mig om distans & få kunna va med & pröva på & sen tävla.

Sv: Distansare på GOTLAND!!!

Hej.
Det finns två distansritter på Gotland. En av dem tror jag heter hoburgssundritten. så det måste finnas en ridklubb där. Kolla på ridsportsförbundets hemsida. Där kan du säkert hitta vad den ridklubben heter. Lycka till:)

Visst finns vi!!!!! :)
Dock så är vi få.
Det finns ingen speciell klubb utan vi tävlar för våra ordinarie ridklubbar.
På Gotland i år så anordnas det tre ritter:
Hoburgsritten som redan varit 24/5
Träsksvängen som är i slutet av Augusti
Tingstäderitten som är i början på Oktober.
Vår distriktsgrenledare heter Kristina Hinas och bor i Martebo.
Vi andra är spridda över ön och träffas ibland för gemensamma träningsritter och trevliga träffar utan häst.
Vi hälsar alla hjärtligt välkommna i vår lilla skara.

Ahha tack :) Vad kul... När alla dessa ritter är, finns det PP varje gång då? El skall man börja på en clear round tycker ni?

Brukar finnas PP
Det brukar vara första slingan på 50 km = 30 km.
Kan väl vara bra om man är osäker på om hästen eller man själv inte orkar 50CR.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
595
Senast: Ramona
·
Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 105
Senast: Badger
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
863
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
494
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka