Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har precis börjat läsa finska på Uppsala universitet, och det fungerar mycket bra. För de obligatoriska lektionerna en gång i veckan finns tre alternativa tider att välja mellan (man väljer varje vecka vilken tid som passar, det behöver inte vara samma).Är det någon som läst en internetbaserad distanskurs på Luleå universitet eller Uppsala universitet? Har det fungerat bra? Ger det någonting?
Jag läser en utbildning på distans (alltså en massa distanskurser) vid Luleå Tekniska Universitet.
Fungerar helt fint. Läggs upp föreläsningar i fronter (studieplattformen) och vi har huvudsakligen webtentamen eller inlämningar, men det finns salstentamen också som då görs antingen på LTU eller vid lärcentra.
Har även läst distanskurser vid KAU, SU, GU, UmU och HIS och det är ungefär jämförbart allihopa. LTU har dock sämst ljudkvalitet på föreläsningarna hittils, men det är nog mer beroende på föreläsare (fördomsfullt så är de jag haft på LTU tillhörande den äldre kategorin) än universitet. Men det är inte så att det stör.
Kul @Betazoid ! Då har du också tagit en hel poäng nu?Jag har läst distanskurser vid Luleå Universitet, Umeå universitet, Uppsala universitet, SLU, högskolan i Gävle, Linköping universitet, högskolan Dalarna, Halmstad högskola och Linneuniversitetet. Min slutsats är att kvaliteten på kursen är högst beroende av kursupplägg undervisande lärare, högskoletillhörighet är mindre viktigt. Ibland skiljer sig även IT-miljön mellan olika institutioner på samma högskola.
@Butros Jag tror vi läser samma kurs!
Kul @Betazoid ! Då har du också tagit en hel poäng nu?
Jag håller med om att det verkligen skiljer mellan olika lärosäten. Även om det är för tidigt att säga något bestämt, tycker jag att vår kurs verkar mycket lovande.