Distanskurser om foder, fysiologi o sjukvård?

finapina

Trådstartare
Hej alla kloka bukefalister! Jag har en dröm....om att skaffa häst hemma på gården. Men som ridskoleryttare jag är känner jag att det stupar på mina kunskaper i foder, hästens fysiologi o hälsa samt sjukvård. Finns det några bra distanskurser man kan läsa? Skulle gärna gå på min ridskolas hästägarskola men pga oregelbundet jobb samt att kursen är mkt dyr så passar inte det så bra. Tacksam för alla tips!
 
Sv: Distanskurser om foder, fysiologi o sjukvård?

Hej,

Jag vet inga kurser men jag har lärt mig det mesta genom att läsa böcker och vara öppen för vad andra i stallet berättar (dvs jag lyssnar på alla, sedan läser jag lite och sedan händer det att jag ratar saker för att jag inte tycker samma- men det säger jag ju inte till personen!)

Sedan tror jag A och O är om man är första-gångs-ägare att man stallar upp i ett stall där det finns hjälp att få! Alltid skönt att ha ngn erfaren om man kommer ut och hästen är skadad eller så, iaf i början tills man varit med om lite.

Om jag hade varit du hade jag tagit reda på vad de använder för kurslitteratur på din ridskolas hästägarkurs och sedan använt den, eller kolla in vad som finns på bibblan.

Jag komemr ihåg att jag läste en bok om foder av en författare som jag tror hette Christina ngnting som var väldigt populär för hmm, e nog många år sen nu, 4-5 iaf...
Ngn annan kanske minns...?

Edit: här är den: http://www.bokia.se/bok/9789127054950/hastens-utfodring-christina-planck/

Lycka till!
 
Senast ändrad:
Sv: Distanskurser om foder, fysiologi o sjukvård?

För många år sedan gick jag en distanskurs på Strömsholm som hette Hästkunskap. Den kursen finns fortfarande, och den kostar inte skjortan nu heller.
Där läste vi sjukdomslära, foder mm mm, en mycket bra kurs!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 350
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
12 344
Senast: Bobloblaw
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 087
Senast: sorbifolia
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 776
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp