Distansr. för nybörjare

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Victory
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 147
V

Victory

Hej!
Har fått upp ögonen lite för de här med distansrytt, jag vet i stort sätt inget om detta. Finns det ngn vänlig själv som skulle kunna förklara lite i de stora hela vad det handlar om, och ev, några bilder på detta?
Och sen undrar jag vilka krav ställs på ryttare samt häst för att få deltaga!

:confused::confused::confused:

Sv: Distansr. för nybörjare

Så här står det på svenska ridsportsförbundets hemsida

"För dig som vill prova på sporten finns kortare distansritter, 20 km Prova På eller 40-50 kilometer Clear Round. Dessa rids på en minimi- och maximitid där ekipaget får gott om tid att ta sig runt banan i lugnt tempo"

För mig som är HELT NY I GAMET undrar jag om man verkligen måste ha grönt kort på CL eller "prova på..."

Jag hålla på att ta mitt men ej klar.:confused:

Sv: Distansr. för nybörjare

Som jag har tolkat reglerna så är det så här:

Om en Prova På ritt går samtidigt som en CR eller tävlingsklass så gäller TR och då måste man ha grönt kort.
Är det bara en Prova På ritt så kan arrangören själv bestämma reglerna.

På en CR behöver du licens för att få starta och för att kunna lösa en licens måste du ha grönt kort

Såg att du kommer ifrån Kristianstad. Skånska Distanssällskapet anordnar en träningsritt den 11/10 där inget grönt kort eller licens behövs. Där finns ju möjligheten för dig att att prova på det här med distansritt. Här är länken till deras hemsida där du kan läsa mer om ritten.

http://www.skanskadistanssallskapet.com/

Liknande trådar

Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 126
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 887
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 633
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
721
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka