Bukefalos 28 år!

Djävulsklo-till människa?

Sv: Djävulsklo-till människa?

Cymbalta, är inte det ett medel som används mot depression? Jag är ju inte det minsta deprimerad, jag har "bara" ont :crazy:
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

Nypon har jag prövat att äta, det gjorde ingen som helst skillnad på mitt smärttillstånd tyvärr :(
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

Jag ser ingen som helst anledning att mecka med pulver och rötter när pillren är så pass billiga som de ändå är. Dessutom så smakar ju pillerna ingenting och det är en stor fördel för mig som är en riktig fjolla när det gäller sådant som smakar illa :p
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

Har hört talas om en ört som ska vara snäppet värre och mer snabbverkande än djävulsklorot: Boswellia (reservation för stavning..) Är det någon som vet mer om denna? Ska liksom dklorot vara smärtstillande, antiiflammatoriskt men sen även öka cirkulationen och dra ihop slemhinnor vilket ,om jag förståt rätt, ska vara bra för magen? Dklorot kan ju på en del vara dåligt för magen om jag fattat rätt...?

Anänder dklorot i gelform, även det kanon! Min hästs överben på insidan av benen (från när hon sparkar sig själv lite då å då) har helt försvunnit! :)
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

KL

Hur fungerar det med djävulsklo och tex boswelia till människor?
Är det beroende framkallande? Vänjer kroppen sig efter en stund så man måste öka dosen för att känna av effekt?
Vad är det för bieffekter av det?
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

Nu vet ju inte jag men antar att dina problem härrör till smärta i mjukdelar, om du får problem i leder med stelhet smärta osv. Då kan man starkt rekommendera hyalonsyra, har ju provat glucosamin, nypon, ingefära osv osv. Men det som verkligen torg priset var just hyalonsyra, för detta gav mig en sån otrolig aha upplevelse vilket jag inte har varit med om förr trots att reusltate i sig har varit delvist positiv på de olika preparaten.
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

Skillnaderna är marginella, dessa båda örter ger samma resultat medan Boswellian sägs ge ett snabbare resultat. Men funktionen och styrkan skiljer sig inte åt.
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

Nej, inte bara mjukdelsskador utan även skador på kotor och diskar i rygg/nacke. Jag är ett fysiskt vrak känns det som med jämna mellanrum, men mellan de perioderna så kämpar jag på :)

Hyalonsyra har jag inte hört talas om, det kanske kan vara ett ess i rockärmen att ta till i framtiden.
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

Cymbalta, är inte det ett medel som används mot depression? Jag är ju inte det minsta deprimerad, jag har "bara" ont :crazy:

Du vet, allting hänger ihop i kroppen;)
De nyare forskningsrönen är att vissa modernare antidepressiva medel påverkar samma nervbanor i hjärnan som sänder ut smärtimpulser, därav smärtlindring. Man behöver inte vara deprimerad för att äta antidepressiva, de har fler användningsområden.

Jag äter som sagt Cymbalta mot endometrios. Det finns massor med läsning i ämnet, här är bara ett axplock:
http://www.fibromyalgi.se/1/1.0.1.0/96/1/?item=art_art-s1/42&group=art_art_grp-s1/1

http://www.fass.se/LIF/produktfakta...NplID=20040607005095&DocTypeID=7&UserTypeID=2

http://medicinskaccess.se/index.php...kant-i-USA-for-behandling-av-fibromyalgi.html
 
Sv: Djävulsklo-till människa?

Samma som jag då, sedan har jag även skador i knäleder och axelleder och som pricken över I:et dras jag med fibromyalgi.

Ja det började med att vi köpte hyalonsyra till hästen för utslitna bakben, han blev som ung på nytt och lekte fullblod med kvastande svans 20 år gammal.

Sedan hittade jag Lybricyn vilket är för människa, och tänkte att jag skulle prova det för mina knäproblem. Hade ju testat mycket annat tidigare som i sig gav ett visst resultat men man blir ju aldrig nöjd.;):angel:

Och från att ha skit ont i ena knät dagligen så försvann värken, och kvar blev iofs hakningarna men det är svårare att göra något åt med mindre än operation då menisken är duktigt skadad. Däremot så fastnade inte mitt knä lika hårt som tidigare, och det gör inte lika ont heller när det släpper som det gjorde tidigare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp