Djungelgurka

Avalbane

Trådstartare
Bästa tipsen för att få någon frukt på Djungelgurkor?

Jag har två stycken plantor ståendes i fönstret som det inte händer så mycket med. Fruktämnen kommer, men bli inte stora innan dom skrumpnar ihop. Har förstått det som att dom ska självpollinera sig.

Rankorna växer för fullt. Kan det vara så att jag skulle behöva klippa ned dom på längden så fokusen läggs på annat?

Hade tänkt flytta ut dom i ett av mina miniväxthus på uteplatsen. Men "råkade" visst bli fullt med annat i dom i år.

Dessa knölar är inköpta förra sommaren och övervintrade till i år. Trodde att i år sker det. Men misstänker att det är jag som gör någonting fel. Igen.:angel:

Nu tycker jag dom är fina med bara bladen och perfekta som insynsskydd, men hade varit trevligt att få smaka på en frukt någongång. :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 661
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 023
Senast: ainasoja
·
Trädgård & Växter Jag brukar ha köksfönstret fullt av pelargoner som jag tror heter Prins Nikolai varje sommar. De växer gärna på ett sätt som passar bra...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 177
Senast: Petruska
·
Hästmänniskan ...flytta till ett annat stall! Måste få beklaga mig lite och höra hur det ser ut i resten av landet. I somras flyttade jag till en...
Svar
14
· Visningar
3 177
Senast: Totola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp