Bukefalos 28 år!

Djup lera i hagen kan vara lagbrott?

TheRedLightning

Trådstartare
Om det är en anläggning med verksamhet är det stallägaren som ansvarar.
Egen gård - djurägaren .
 
Jag läste den här artikeln:
https://www.tidningenridsport.se/djurskyddskontrollanten-djup-lera-i-hasthagen-kan-vara-lagbrott/
Vi diskuterade lite i stallet och en sa att det är djurägarens ansvar, tyckte mig dock inte läsa något om det i artikeln?

Funderar lite på det när man hyr in sig i ett stall. Vem är det som bär ansvaret när man hyr in sig?

Har ni några erfarenheter?

Tänker när det är små hagar och mycket regn blir lätt många hagar leriga.
Jag tolkar lagen som att det är en flytande gräns beroende på hur inhyrningen ser ut, från helt hästägarens ansvar till helt stallägarens.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 596
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 130
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 352
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel
Hästnyheter Hästhagar med djup lera kan innebära ett lagbrott. −Alla är nog inte medvetna om att de här reglerna finns, säger Lars-Henrik...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 132
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp