Bukefalos 28 år!

Djur attackerade med vasst föremål

Sv: Djur attackerade med vasst föremål

jag blir orolig.. har mina hästar strax utanför tidaholm, känner personerna som fått sina djur skurna.. det är nästan så man vill ha hästarna i lägenheten så man kan ha uppsikt.. usch för människor som kan göra sånt här..
 
Sv: Djur attackerade med vasst föremål

Man blir så förbannad och ledsen över hur folk kan bete sig.
Detta är ca 5 km från där min häst står och man kan ju säga att man är på helspänn.
Som vanligt går det mycket rykten om vem de är de och de skumma är att alla 4 djuren som blivit skurna är på olika dagar men inom samma område.
 
Sv: Djur attackerade med vasst föremål

Usch det är förfärligt med människor som är så sjuka i huvudet att de ger sig på andra levande varelser.
En sak jag dock ibland undrat över är ifall alla dessa skurna hästar verklgien är skurna. Jag minns en ridskolehäst som fått ett skärsår som slogs upp stort i tidningen för ett antal år sedan där jag med 99% säkerhet kan garantera att hästen i fråga bara kliat sig (såret var 1,5 cm långt, grunt och satt ovanför ögat). I sommar har min dam haft endel lustiga sår under svansen men jag har sett när hon har kliat upp dessa sår på helt otroliga ställen.
Tyvärr tror jag att denna typ av artiklar och uppmärksamhet är vad många av dessa sjuka människor är ute efter.
 
Sv: Djur attackerade med vasst föremål

Detta har ju säkert hänt, då skadorna är såpass stora o invändiga att ingen häst kunnat åstadkomma själva.
Sen med uppmärksamhet så är de säkert så men samtidigt så måste alla få veta så man kan hjälpas åt att hålla koll.
Har även en länk då en av hästägarna pratar med radion.
 
Sv: Djur attackerade med vasst föremål

Oj var jag så otydlig! Jag syftar inte på det här fallet.
Mitt inlägg var mer allmänt om att många verkar tro att deras hästar blivit utsatta för sådant här bara de har ett litet skärsår som de enkelt har kunnat fixa dit själva med hjälp av en stängselstolpe och lite kliande. Tyvärr finns det ju sjuka människor som håller på med denna typ av saker :mad: (och vad jag anser att man skulle göra med dessa pratar vi tyst om) men alla sår beror inte på sådant här även om de ibland kan sitta på lustiga ställen.
 
Sv: Djur attackerade med vasst föremål

Min mor är en såndär typisk människa som helatiden tror att nån varit på hästen. Hästen hade lite skav på pälsen på rumpan... Det kunde ju bara inte hästen gjort själv :angel:

Är det inuti så kan det fortfarande vara så att en valack försökt betäcka. Sedan har vi ju självklara fall oxå givetvis där det inte kan ha varit nåt annat!

Någon som vet när gubben som dödade "silver" kommer ut? Han bor 1-2 mil från mig så jag skulle gärna vilja veta!
 
Sv: Djur attackerade med vasst föremål

Har ni någon känd hästplågare i trakten?
Säkerligen vet folk inom psykiatrin vem de här är, någon som medicinerats ett tag men nu av en eller anledning slutat ta sina mediciner.
 
Sv: Djur attackerade med vasst föremål

Vet inte om han sitter av straffet nu eller när han kommer ut, broden som han hälsade på när detta hände Silver bor nu nedanför Tingsryd. Så kan kan nog hålla till i de krokarna också.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har egentligen aldrig tyckt att jag (vi) har så många djur. Jag umgås ju med andra djurälskare och där är det aldrig något konstigt...
2
Svar
20
· Visningar
5 048
Senast: pepp
·
  • Artikel
Hästnyheter Sophie Ställberg och hennes sambo från Romme möttes av en otäck syn när de gick ut till hästarna på onsdagsmorgonen. En av hästarna hade...
Svar
0
· Visningar
754
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Natten till onsdagen blev Sophie Ställbergs sjuåriga sto Aberfeldy skuren i slidan med ett vasst föremål av en eller flera obehöriga...
Svar
0
· Visningar
361
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bökebergs ridgymnasium har stärkt bevakningen sedan en häst fått en skada som troligen orsakats av ett vasst föremål. En liknande...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp