Djuraffärer

Dravena

Trådstartare
Får de ha fåglar och gnagare (marsvin, degusar (?), hamstrar och chinchillor) i samma rum? Det är ju ett fruktansvärt liv med ett gäng fåglar av olika raser och iaf marsvin är ju väldigt ljudkänsliga.

Sv: Djuraffärer

MagicMadonna skrev:
Får de ha fåglar och gnagare (marsvin, degusar (?), hamstrar och chinchillor) i samma rum? Det är ju ett fruktansvärt liv med ett gäng fåglar av olika raser och iaf marsvin är ju väldigt ljudkänsliga.

De flesta djuraffärer jag har varit inne i har separata rum för fåglarna och de andra djuren. Men om det finns nån lag eller regel vet jag inte...en bra djuraffär har väl personal som begriper sånt själva antar jag...men tyvärr finns det ju även andra...

Sv: Djuraffärer

Tror inte det finns en lag som säger att de inte får,men har för mig att det finns en rekomendation till att de ska sitta i separata rum.

Liknande trådar

R
Övr. Djur Hej! Jag undrar med er som t.ex. har hamstrar att luktar dessa i normala fall? Jag vill minnas att när djur ännu såldes i butiker så...
Svar
18
· Visningar
1 232
Senast: hastflicka
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 342
Senast: Bison
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
17
· Visningar
760
Övr. Katt Hej! Jag har ett stort dilemma kring mina två katter. Jag har en hona på snart 10 år, som jag haft sedan hon var kattunge och en hane på...
Svar
18
· Visningar
902
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka