Bukefalos 28 år!

Djurens Rätts rapport en ögonöppnare

Sv: Djurens Rätts rapport en ögonöppnare

Håller faktiskt med till stor del. Hästen måste gå själv för att inte skada sig, får inte gå i beteshage för att den blir tjock, måste gå in klockan 13 för att "vila" och fodras sista gången klockan sju med två kilo hö och man inbillar sig att den måste äta varannan timme dagtid men att den ändå klarar sig i tolv timmar utan mat på natten. :crazy: Många hästar som ägaren tycker har det så bra har inte ens fått röra vid en annan häst på månader.

Men många hästar har det också väldigt bra :laugh: :)
 
Sv: Djurens Rätts rapport en ögonöppnare

Håller med Skogstroll - en mycket bra skriven utredning.

Särskilt intressant blev det på sidan 41.....;)
 
Sv: Djurens Rätts rapport en ögonöppnare

En väldigt välskriven rapport med gedigen källförteckning. Den ska absolut spridas!

/migo
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I forskningen är det belagt sedan länge att djur och natur har stora och direkta effekter på människors hälsa. Vi blir lugnare...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Gunnar
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär kommer vara om nånting som har hänt för mig som jag inte har be rättat om såmycket förut. Och det är nånting som har kommit upp...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 560
Senast: LiviaFilippa
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
18 006
Senast: MML
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
8 581
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Annonsera mera hundar 2

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp