Djurförbud bör gälla i hela Norden

Sv: Djurförbud bör gälla i hela Norden

Kan inte annat än hålla med dig där, en riktigt bra idé, tycker jag :-)

/Camilla

Sv: Djurförbud bör gälla i hela Norden

Ja, det LÅTER ju bra, men om man problematiserar det lite så är det inte så enkelt.

Med tanke på att man i Sverige skulle kunna FÅ djurförbud om man håller djuren som man gör i Danmark så har jag lite svårt att se att länderna skulle kunna enas om en djurskyddslig nivå som är rimlig.

Om man får djurförbud i Sverige för att man sköter sina grisar på ett dåligt sätt och så åker man till Danmark och sköter grisarna enligt danska regler, skulle det vara otillåtet? Mjaaa... jag är skeptisk...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 263
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Sov otroligt dålig i natt på grund av en incident igår. Jag flyttade till min lägenhet för typ fem år sedan. Jag köpte den under... 2
Svar
31
· Visningar
3 814
Senast: hollypolly
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
23 195
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka