Ja, det där med Pinnen är verkligen tragiskt och jag kan bara beklaga. Men skojare finns det inom alla branscher. Jag är helt klart för licensiering av djurkommunikatörer.
Ett annat program som (tyvärr) blev väldigt uppmärksammat är Robert Aschbergs "avslöjande" program om djurkommunikatörer. Som en bisats vill jag gärna inflika följande:
1. Robert och hans fru har under flera ÅR framgångsrikt anlitat Mia Mattsson att kommunicera med deras hund..De är nöjda med reslutatet.
2. Flera av de som var med och gjorde programmet kontaktade Mia efteråt och ville göra fler "men seriösa" program om detta med henna, då "detta var bland det häftigaste de sett!".Naturligtvis bad hon dem fara och flyga!
3. De frågor som djurkommunikatörerna skulle ställa till hästen var totalt tagna ur luften, t ex skulle de fråga om hästen gillade att bli kallad ett visst namn, som den aldrig kallats! Klart att svart blev lika märkligt som frågoan. osv, osv..
Som sagt finns det helt klart oseriösa, men också många, många JÄTTE duktiga kommunikatörer, som kan hjälpa många djurägare och framförallt djur med att komma bättre överens!