Djurplågare angrep häst

Sv: Djurplågare angrep häst

fy faan säger jag bara! :eek: stackaren.. :( Det finns verkligen människor till allt, vissa mer onödigare än andra.. :mad:
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Hemskt, blir gråtfärdig när jag läser detta.
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Fy vad hemskt. Jag förstår inte hur folk kan göra något sånt och sen ha de på sitt samvete. Helt ofattbart. Hoppas hästen blir fullt återställd
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Det som är fruktansvärt, förutom det självklara; hästens lidande, det är att förvånansvärt ofta är det faktiskt barn som står för en hel del av olika djurplågeri som sker.

Har hört flera historier om där just barn varit inblandade i bl a; spika fast en ankas näbb, sparka fotboll med en igelkott, försök till att bränna en katt levande etc etc:(

Det är ju lätt annars att vilja tro att det är en ensam, sjuk man i medelåldern som ger sig på djur. Ingen vill tro att "väna" små barn är kapabla till dessa hemskheter.
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Jag tror också att det är barn, eller i alla fall ungdommar som gör det oftast. Under mina snart 20 år som psykolog har jag aldrig träffat på någon som plågat djur. Så jag tror inte nödvändigtvis att de måste vara sjuka, tyvärr.
Människor som begår övergrepp av olika slag söker sällan hjälp och åker oftast inte fast.
klar är det att de som plågar djur inte har någon empati, i alla fall inte med djur. Empatistörningar ingår ofta i någon typ av personlighetsstörning, som är rätt vanligt, tyvärr.
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Så fruktansvärt, ja man kan fråga sig hur någon människa kan göra djur så illa. Men att plåga djur är en del i en form av personlighetsstörningar, - det är ofta så det visar sig i yngre åldrar, - och att den empatiska förmågan inte finns där. Så visst är det sjukt, jag menar att personlighetsstörningar tillhör det "sjuka".
Frågan är hur man kan skydda både människor och djur mot det fruktansvärda som sker, och en gång är en gång för mycket.
/ CamSal
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Jag tror också att det är barn, eller i alla fall ungdommar som gör det oftast. Under mina snart 20 år som psykolog har jag aldrig träffat på någon som plågat djur.


Varför tror du att det är barn?

Du måste mena att du aldrig träffat på någon som du vet plågat djur?....


Och eftersom förra svanstråden dog när Älgen gick in och menade att det var troligt att hästen själv fastnat, nämner jag här att det faktiskt kan vara så.
 
Sv: Djurplågare angrep häst

tvivlar på att hästen sj fastnat med tanke på att svansen var bunden, mkt fixar dom själva men slå knutar?
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Varför tror du att det är barn?

Du måste mena att du aldrig träffat på någon som du vet plågat djur?....


Och eftersom förra svanstråden dog när Älgen gick in och menade att det var troligt att hästen själv fastnat, nämner jag här att det faktiskt kan vara så.

Det är ovanligt att de får vård öht.
Hästar kan ju skada sig själva, men jag tänkte nog mer på djurplågare generellt som dyker upp varje sommar verkar det.
 
Sv: Djurplågare angrep häst

FYY va hemskt att folk kan göra sånthär... när man läser sånthär kommer tanken lisom upp tänk om det hade vart min häst? om ngn hade rört min häst eller bara tänkt tanken så hade jag suttit utanför hennes box bererd att göra tilbaka 1000ggr värre:devil:

hur kan man göra ngt sånthär:confused:
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Och eftersom förra svanstråden dog när Älgen gick in och menade att det var troligt att hästen själv fastnat, nämner jag här att det faktiskt kan vara så.

Det är ju ganska vanligt att hästar fastnar bland träd och liknande men det låter osannolikt i det här fallet.

Men det kan inte vara lätt att binda fast en häst i svansen. Det måste varit en snäll häst och troligen minst två personer.
 
Sv: Djurplågare angrep häst

Men det kan inte vara lätt att binda fast en häst i svansen. Det måste varit en snäll häst och troligen minst två personer.



Ja, jag är oskyldig. Jag är så kass att jag inte ens klarar av att knyta svansen på mina egna.Hur jag än gör glider knuten upp?

Och som jag skrev i andra tråden, en häst en bit härifrån viftade flugor invid elstaketetsgrinden. Svansen fastnade, hästen dog.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (GT (Expressen)) En djurplågare härjar i Skaraborg. Med kniv skärs hästar och kor i könsdelarna om nätterna. - Det är inte klokt...
Svar
0
· Visningar
697
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (BLT) Efter flera års veckopendlande till Västerbotten fick Mikael Tinglöf nog och sålde sitt framgångsrika företag. Tillsammans med...
Svar
0
· Visningar
855
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp