Döbert classic Träns/Kandar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare M-Meduza
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 390
M

M-Meduza

Har precis fått hem ett nytt träns och vid första titten såå "åhååå trevligt läder :laugh:" Nästa var "ööööh va mycket remmar?????"

Köpte det som träns men det visade sig att det var ett kandar =) Förklarar att det är dubbla tyglar med också. Som tur va kunde man ta bort extra remmen till bettet.

Har någon ett likadant? Ett svart med rundsytt pannband samt smal vit linje på båda sidorna av nosgrimman eller vad man ska säga. inte fodringen utan smala vita linjer.

Jag ville ha ett träns av bra kvalite och det fick jag nog förutom att det är liiite veckat i lädret på ena sidan, men det försvinner kanske lite när man börjar använda det osv.. Fick det himla billigt iaf =)

Sv: Döbert classic Träns/Kandar

Tycker också att det verkar som ett rundsytt Hubertuskandar på din beskrivning. Står det "Classic" på vänstersidan av pannbandet, så lär det vara ett sådant.

Vill du inte ha det kanske jag kan ta det... :angel:

Haha det hade ja centauer =) förklarar varför jag inte hittade ett likadant =) Tur att jag gillar Hubertus tränsen då..

Classic står det på pannbandet ja =)

Haha nä du jag behåller det =) Det kvittar vad det är för märke bara kvaliten är bra och det verkar det helt klart vara =)

Synd ;)

Hubertus brukar ha trevligt läder, men har hört att det på senare år blivit sämre kvalité, men detta kandar verkar alltså mjukt och fint?

ja det är ju inga fel på kvaliten, men det rör sig ju om en värdeskillnad på åtskilliga tusenlappar (1800 vs 5200)!

ja det va verkligen mjukt och fint faktiskt. Kommer sitta perfekt på min pojk så jag är nöjd ändå. Däremot kommer säljaren få lite pisk Då det i annonsen stod

Döbert, Träns och nypris strax under 3000.

Nu va det ju ett Hubertus , Kandar och nypris under 2000 =)

Men jag fick det ändå för halva priset så det är ju lungt men ändå är det inte var annonsören utlovade att det va

njaaa.. fast hon annonserade det för nypris 2899 eller ngt likn.. och nu låg ju detta egentligen på en tusenlapp mindre så..

Men ja gav 1000 för det och då va det helt nytt...

Men som sagt. det kunde ju blivit billigare för det kanske inte hade varit så många som bjudit på det om det stått rätt..

Har ett Kieffer träns här hemma med men detta va enormt mycket bättre kvalite på iallafall så..
Dock har jag haft ett cliff barnsby förut som jag sålde men det va otroligt läder på det.. enormt mjukt.. men tyvärr fel färg.

och det duger för mig =) Hästen blir nog snygg i skogen :grin:

Liknande trådar

Dressyr jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm...
Svar
6
· Visningar
1 529
Senast: FadeAway
·
Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns... 2
Svar
27
· Visningar
5 798
Senast: Hedwig02
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil... 2
Svar
23
· Visningar
3 074
Senast: Wembley
·
Utrustning Haglunds i Gbg började sin rea i dag kl 18.00 och vem var där först??:angel: Hittade lite saker som jag gillade skarpt! Tyvärr fick... 2 3
Svar
42
· Visningar
3 262

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Hiss eller diss - del 6

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18