tips på engelsk nosgrimma!!

Buck

Trådstartare
jag har länge varit ute efter ett svart dressyr träns, 2,5-3cm vitfodrad nosgrimma, ingen tjock fodring och ska sticka ut ca 4-5 mm.
ingen pullback knäppning, inget rundsytt, 1cm eller smalare remmar. och viktigast INGEN aachen rem.
nosgrimman ska inte vara för rundad eller för platt utan lagom ^_^.

de engelska nosgrimmor jag sett har antingen varit för tjocka, för breda, för smal fodring, för bred fodring, suttit på ett kandar vars pris har för många nollor, haft aachen rem osv ut i det oändiga.

jag har nu en perfekt nosgrimma till hästen, den är dock så sjukt sliten att det vita på fodret flagnat av på allt för många ställen, har målat om det svarta lädret men har ingen vit färg, och den är så sliten nu :( + att den är i storlek cob och min häst behöver full :/. men den har perfekta proportioner ^_^ vill hitta ngt liknande men är sjukt kräsen när det gäller att köpa träns, säger det inte "köp mig! du kan inte leva utan mig!!" så får det vara :cool:

men vill ha !

känner ni igen ngt träns eller ngn nosgrimma som stämmer in på min beskrivning?
 
Sv: tips på engelsk nosgrimma!!

72 som läst men ingen som sett en nosgrimma som passar in på min beskrivning?
 
Sv: tips på engelsk nosgrimma!!

Kolla stübbens sortiment. Jag har en kandarnosgrimma därifrån och den sticker inte ut särskilt mycket. :)
 
Sv: tips på engelsk nosgrimma!!

ja den nosgrimman var fin, måste bara hitta var den säljs också :). + se hur bred den är.
 
Sv: tips på engelsk nosgrimma!!

Jag har både 35mm och 45mm i alla fall. Men de lär väl ha smalare också. Är himla nöjd med att inte bettringarna står rakt ut. :laugh:
 
Sv: tips på engelsk nosgrimma!!

35mm är lite brett tycker jag 4,5 är alldeles för brett för nosgrimma till min häst.

när jag letar så får jag bara upp annonser på extra breda nosgrimmor XD. modet är emot mig
 
Sv: tips på engelsk nosgrimma!!

Jag hade mailat stübben alt ring stübben sverige. De verkar ha 2,5 på aachen så då borde de säkert ha det utan aachen med. Men de är väldigt dåliga på att skriva ut nått på de som inte är 45mm.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 541
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 337
Senast: Minett
·
Utrustning Hej Letar efter mitt dröm träns men har inte hittat vad jag söker. Då vänder man sig till buke såklart! Det jag vill ha: Bred...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Equilina
·
Utrustning Jag blir snart matt. Seriöst. Finns det inga bra träns i Sverige längre? Har för tillfället 3 (4) träns; Ett PS of Sweden med...
2
Svar
29
· Visningar
4 532
Senast: Houdinie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp