Dodson & Horell

Re: Dodson & Horell

Jag gav det i en övergångsperiod för att få upp min unghäst i hull (- det var ännu mer protein i det än deras unghästblandning har jag för mig). Funkade utmärkt för det syftet iallafall! Luktar smarrigt, ser fräscht ut, pållan älskade det och gick upp som hon skulle och satte fina muskler.
 
Re: Dodson & Horell

har en annan fråga gällande d&h, hur ligger dom i priserna?
 
Re: Dodson & Horell

Där jag köper: ca 140 kr / 20 kg för den havrefria Pasture mix, ca 170 kr / 20 kg sixteen plus.
Det blir ganska stor volym på varje kilo dock, och min äter 0,5-0,8 kg per dygn och håller sig jättefin på det. Har dock bra hö som bas. Det blir därför inte särskilt dyrt per månad, tycker jag.
 
Re: Dodson & Horell

Var handlar du din pasture mix? :confused: Jag får betala 170 för min... :(
 
Re: Dodson & Horell

Min kusin säljer det! Pm:a mig om ni vill ha numret
:D De bor i Dalby

J
 
Re: Dodson & Horell

min får 1 kg om dagen och det funkar super, ett foder han kommer få äta resten av sitt liv! han är 23 nu!
 
Re: Dodson & Horell

Kul att höra att det är bra,
då ska jag testa det på min 26 åring.
Det känns som sista hoppet,
jag har testat de flesta sorter för att få upp hullet.
Någon som vet någon återförsäljare i Göteborgstrakten,
jag vet bara en och dom tar 240 kr.
 
D&H ÄR MYCKET BILLIGARE I DANMARK !!!

Ett tips är att ta' bilen med över till Danmark, och fulllasta den med foder. Brogården liggar ungefär 20 min bilfärd från Helsingborg. Resar man över på dagsbiljet, har man snabbt sparat inn sina reskostnader.

Har inte köpt eget foder ett tag, men jag sparade runt 30% då.Det meste man betaler för i Sverige är fraktkostnader :mad:

Ring och hör med dom

http://www.brogaarden-foder.dk
 
Re: Dodson & Horell

Ni som ger sixteen plus. Ger ni bara det och grovfoder eller ger ni något mera kraftfoder utöver?

Det verkar ganska dyrt så om man bara kan ge det så är det ju bra.
 
Re: Dodson & Horell

Hur mycket sixteen plus ger ni till era hästar?
Ras, vikt, ålder etc....

Jag har en 25-åring på ca 450 kg och fudnerar på att prova...
 
Re: Dodson & Horell

jag har gett båda spillers veteran mix och eggersman vital senior till min gammling, han är jättefin i hullet. nu äter han egg., ca 1.7 kg/dag. Kostar ca 180kr för 20kg
 
Re: Dodson & Horell

N :) :) :)är man ger sixteen plus så är det ett fullfoder. du behöver alltså inte tillsätta något annat.

Jag ger ca 2,2 kg till min arabhingst som är 23 år gammal han väger ca 420 kg. Innan jag började med det så var han nere på ca 370 kg och jag var helt förtvivlad. Det här fodret var sista chansen. Jag fick rådet att börja med 2,5 kg för att fylla på alla förråden och vända den negativa vikt kurvan.

Redan första veckan så stannade han upp och sen tog det bara 3 månader så hade han gått upp 40 kg. så då kunde jag minska ner till 2,2 kg och nu så håller han vikten och mår som en kung. :) :)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hejhej! Är det någon som har koll på om det fungerar bra att blötlägga Dodson horell build up conditioning mix? Jag har sökt men inte...
Svar
1
· Visningar
573
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
687
Senast: MiniLi
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 923
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
551

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp