Död fästing!

black_darling

Trådstartare
Hittade precis en död fästing som satt fast på min hund. Det har blivit en svullnad runt där fästingen suttit. Farligt?! Fästingen va liten så den har inte suttit länge innan den dog.
 
Sv: Död fästing!

Det blir ofta svullnader, inget som säger att den smittat för det.
Dock kan det ju alltid vara bra att hålla koll, men det blir tydligen inte ringar runt bettet som hos människor.
 
Sv: Död fästing!

Se till att desinficera med sårtvätt eller sårdesinfektion så ska det nog gå bra. Att det blir rött och lite svullet är normalt, det bruakr lägga sig efter några dagar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
364
Senast: movi
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
703
Hundhälsa Igår kväll började Slyngeln plötsligt klia sig "överallt" och var klart besvärad utan att verka hitta stället det kliade på ordentligt -...
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag har fästinghalsband (Seresto vet. för hundar över 8 kg) till Slyngeln. Tyvärr får han fästingar ändå, även om de inte är alls lika...
2
Svar
23
· Visningar
1 726
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp