Dofta gammal katt?

mandaaa_

Trådstartare
Hej!
Ska få hem en ny katt imorgon, hon är 3 år och ska enligt nuvarande ägare vara trygg och social så tror inte det kommer vara några problem att byta hem för henne, men hur mycket bör jag "städa undan den gamla kattens lukt"?
Jag har skrubbat rent hela kattlåda, dock inte bytt sanden i då vår gamla inte använde lådan sen i våras bortsett från några gånger under helgen som var.
Jag ska få med lite leksaker ifrån hennes nuvarande hem och jag har köpt lite leksaker med kattmynta i som jag tänkte lägga vid klösträdet som vi har.
Men annars då? Är dom ofta känsliga mot att det luktar annan katt?
Min förra katt var vår första katt, så jag har aldrig tagit hem en ny katt i ett hem där en annan katt bott förut.

Ge mig alla era tips för en trygg och bra inflyttning för kissen :banana:
 
Byt kattsanden och torka ur kattlådan med klorin. Klorin tar bort bakterierna ifrån den gamla katten och även doften ifrån den gamla katten. Dessutom luktar klorin lite som urin i katters nos och de går då gärna dit och gör sina behov. Den gamla kattsanden luktar av din gamla katt så risken finns att den nya katten inte vågar använda lådan om den gamla sanden finns kvar.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
925
Senast: escodobe
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag med familj har bott utomlands i sambons hemland under en del av föräldraledigheten i 3,5 månader. Under tiden vi har varit borta så...
2
Svar
22
· Visningar
3 710
Senast: Kaching
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 341

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp