Doftfri duschtvål

Som deo funkar citronsaft bra och blir helt doftfri på huden. Ett spraymunstycke på en flaska citron från affären.

Den här olivtvålen har en liten doft (typ besläktad med lactacyd) ett kort tag (max 5 minuter efter tvätt) men det kanske inte går hem. Kräver på min hud ingen återfettning efter, den torkar inte ut men helt utan kladd.
 
Kom på nåt! Libero Baby Wash! Måste vara det mest luktfria jag nånsin stött på i alla fall. Finns schampo med. Dock med reservation för att jag inte vet hur effektiv den är mot ”vuxensvett”, men fungerat tillräckligt bra för mig i alla fall de gånger allt annat varit slut. :D

Ser dock en utmaning för @SaraXX att få en teen/pre-teen använda något för bebisar när det finns ett allmänt motstånd mot kroppsprodukter :rofl:
 
Tack för alla förslag! Olja tror jag går bort då han hatar att bli kladdig. Det måste sköljas bort helt.
Man blir inte kladdig av duscholjan, den sköljs bort helt. Skillnaden är att man inte blir torr på hudens yta, som man kan bli av tvål eller duschkräm (åtminstone om man är lagd åt det torrare hållet).
Jag håller för övrigt med några tidigare kommentarer om att t.ex Lactacyd och Neutral har en doft som inte är parfymdoft och som inte luktar särskilt gott.
Jag skulle tro att alla apotek har åtminstone ACO, Eucerin och kedjans eget märke. Och alla dessa har oparfymerade alternativ, åtminstone på 💚, där jag jobbar.
 
Man blir inte kladdig av duscholjan, den sköljs bort helt. Skillnaden är att man inte blir torr på hudens yta, som man kan bli av tvål eller duschkräm (åtminstone om man är lagd åt det torrare hållet).
Jag håller för övrigt med några tidigare kommentarer om att t.ex Lactacyd och Neutral har en doft som inte är parfymdoft och som inte luktar särskilt gott.
Jag skulle tro att alla apotek har åtminstone ACO, Eucerin och kedjans eget märke. Och alla dessa har oparfymerade alternativ, åtminstone på 💚, där jag jobbar.
Jag tycker definitivt att den känns kladdig. Mamma har den så jag använder den ibland när vi är där. Jag har svårt att se honom använda olja som sagt. Torrhet är inget problem.
 
Jag tycker definitivt att den känns kladdig. Mamma har den så jag använder den ibland när vi är där. Jag har svårt att se honom använda olja som sagt. Torrhet är inget problem.

Om texturen är ett problem kan man ju testa om hårdtvål känns bättre, eller späda flytande produkter på förhand så att det inte känns lika mycket på huden. Man blir alldeles utmärkt ren med tvål utspädd med vatten, och det känns lite mer som vatten och mindre som produkt. :)
 
Har någon tips på doftfri duschtvål/duschcreme? Inte ”den här doftar milt och gott tycker jag” utan doftfri.
Samma med deo vad det lider.

Ska vara till pre-teen som ogillar produkter, både hur de känns och om de doftar. Men behöver börja träna lite på att använda duschtvål och/eller schampo eller liknande.
Apoteken brukar har en deo som är helt utan doft o köpes till ungdom. Minns dock inte vad den heter utan går dit och hittar den i hyllan varje gång. Det står neutral eller utan doft på den, ska se om jag hittar. Alpoliva Fresh Deo utan parfym och Aco original 48 timmar utan parfym.


När det gäller tvål har de ju en tendens att lukta ingredienser, men tex Aleppotvål luktar aleppotvål och Marseilletvål luktar marseilletvål, men inget annat tillagt och inget kemiskt och snälla mot huden och aleppotvål funkar i håret också.
 
Senast ändrad:
Jag tycker definitivt att den känns kladdig. Mamma har den så jag använder den ibland när vi är där. Jag har svårt att se honom använda olja som sagt. Torrhet är inget problem.
om torrhet inte är något problem finns vanlig duschtvål/-creme/-gel hos de flesta vanliga tillverkarna på apoteket.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har använt denna hårgele från Moroccanoil i flera år, men nu har de slutat tillverka den😫😫😫 Behöver tips på ersättningsprodukt! Jag...
Svar
0
· Visningar
262
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Senaste tiden tycker jag att jag har börjat lukta illa så fort oavsett hur ofta jag duschar. Svettas inte mer men svetten luktar...
Svar
15
· Visningar
907
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 623
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Behöver tips på bra brun utan sol produkter som INTE LUKTAR. Använder nu cacoa Brown som jag är ganska nöjd med. Tanrevel one till...
Svar
5
· Visningar
516

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp