Dold kamera avslöjar misshandeln – slår häst med spade

Påminner mig om ridskolan jag red på som ung. En i personalen började mycket aggressivt slå en häst med grep för att den inte stod still i sin spilta när han mockade. Vi var några elever då som upptäckte att det hände ett flertal gånger mot olika hästar. När vi sa till stallchefen var det som att han inte trodde oss, för den anställda var ju sååå duktig och gjorde ett sååå bra jobb :( Jag hoppas att chefen ändå pratade med den anställda, att chefen bara försökte släta över det inför oss barn eller något.
 
Jag förstår inte ens vad han är ute efter när han slår dem? Alltså, det är sjukt nog ändå - men annars brukar man ju förstå vad personen är ute efter (även om det är fel) men här verkar han mest misshandla dem bara för att?
 
Jag har sett liknande i hundträningsvärlden, tyvärr. Tror att det är vanligare än vi vill kännas vid att folk tar ut frustration på djur.
Jag har absolut sett folk ta ut frustration på djur - men inte på det där viset. Han ser som sagt inte ens arg ut och hästarna gör ju inget innan han börjar?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Klippen fick det att vändas i magen. Den tyske dressyrryttaren och uppfödaren hade ett noga uttänkt sätt att plåga sina hästar, som...
Svar
0
· Visningar
158
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Dold handel med friska hästar som skickas till slakt i Mexiko och Kanada skapar starka reaktioner i USA. "Ingen av de här hästarna har...
Svar
0
· Visningar
191
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu har det tyska rättsväsendet sagt sitt gällande den dressyrryttare och uppfödare i tyska Warendorf som filmades när han slog...
Svar
0
· Visningar
321
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu medger Andreas Helgstrand att det begåtts våld mot hästar i hans verksamhet. I en intervju med danska TV2 idag säger han att han är...
Svar
0
· Visningar
133
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring - igen
  • Vackraste hundrasen
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp