Dom där gula äggen...

Sv: Dom där gula äggen...

Måste man värma upp vattnet för att saltet skall lösa upp sig eller går det att blanda kallt?
Det är verkligen ett styngflugeår hos oss i år, vidrigt.

Undrar jag med. Undrar även vad jodsalt är :o

Jodsalt är salt med jod i ;)

salt löser sig i både kallt och varmt vatten. Har ni aldrig lagat mat ? Bakat eller dyl ?

Jodsalt är salt med jod i ;)

salt löser sig i både kallt och varmt vatten. Har ni aldrig lagat mat ? Bakat eller dyl ?

Aha, jag trodde ni menade något speciellt salt när ni skrev jodsalt, salt med jod vet jag precis vad det är ;)

Delwis KL

Styngflugelarwerna har delar aw sina utwecklingsstadier i hästens tarmslemhinna (och mer sällan i munhålan) och är alltså en inälwsparasit. De kan inte utwecklas i någons soptunna eller på en dyngstack. Andra flugor, t e husflugan, har däremot sina larwala stadier utanför någons tarmsystem. De kan inte öwerlewa i hästens magsäck/tarmar. Däremot lägger de gärna ägg i öppna sår, i gödselstackar och i tamkaninrumpor som är drabbade aw diarré. Awmaskning aw kaninen hjälper mao inte ett dyft mot detta angrepp.

Skilj på larwer o larwer! :D

Liknande trådar

Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
595
Senast: iNHALE
·
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
292
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 156
Senast: Mint
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 210

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka