Dominus dressyrsadel??

Sandan

Trådstartare
jag håller på och letar efter en ny dressyrsadel åt min häst för att den jag har nu inte passar honom. han har ganska rak rygg, inte mycket manke och är ganska bred. han är kort i kroppen så sadeln får inte vara för lång heller.

han har nu en Zaldi Classic som är för svängd för honom.

har hittat en Dominus som jag är helt kör i:love: skulle passa mig bra men jag vet inte om den passar hästen. är det någon som har erfarenhet av den sadeln? vad för andra sadlar tror ni skulle kunna passa?

tack så mycket:)

Sv: Dominus dressyrsadel??

jaså, jag har bara hört att de är raka jag. hittade också en spirit dressyr som är tillverkade av samma som dominus och den var väldigt rak i bommen.

Jag har en Dominus och jag verkligen älskar den sadeln. Den är helt underbar :love:

Min häst är bred och har inte spikrak rygg men den är inte jättesvängd heller. Men jag skulle nog inte ha en Dominus till en helt rak rygg, min är iaf ganska svängd i bommen.

Jag upplever Dominus som väldigt svängda, har provat en på min häst som man kan säga har "normal" rygg (varken rak eller svängd) och den var på tok för svängd för honom.

okej, tack för svaren:) tur att jag inte köpte en sådan.

men har ni några tips på vad för sadel som kan passa? ryggen är inte spikrak...

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
176
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
536
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på... 2
Svar
22
· Visningar
1 672
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka