• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tican
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 046
T

Tican

Hur är dom att rida i? Vilka ryggar passar dom? Erfarenheter? Vill veta allt. :)

:bow:

Sv: Dominus

Jag är väldigt nöjd med min nya Dominus. Passar min breda lite svankiga frieser utmärkt. Har tidigare ridit med Jaguar och Albion SL. Har hört att endel klagar på att lädret är dåligt men det har jag inte märkt av. Sadeln lämnar STOR bogfrihet. :)

Låter ju bra! Min kompis har en som är jäättefin, kan kanske prova den på min pålle..

väldigt hård och hal att rida i (hoppsadeln), och enligt mig för lågt bakvalv...men kanske för att det är flatback :smirk:
jättebra vulster iaf, och bra läder, men inte värd 14.000 kr

Okej, jag ska ha en dressyr. Om den är hård är det illa, hatar hårda sadlar. :crazy:

Har bara ridit i dressyrmodellen. Men jag tycker den är skön, inte hård.
De i vårt stall som har Dominus har breda hästar med ganska svängd rygg.

Dressyrsadeln är jätteskön! Lagom mjuk, hatar för mjuka/hårda sadlar, det ska vara lagom! :smirk:

Hoppsadeln passar inte min anatomi så den gillar jag inte!

Har en Dominus till min häst och den är jätte bra. Väldigt skön att rida i... :)

Liknande trådar

Utrustning Har idag en Dominus som är vid i bomvidden, men jag funderar på om den är lite lite för rak, har kollat på en Jaguar bomvidd 28 (vid?)...
Svar
2
· Visningar
220
Senast: Fibusen
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
396
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon som har erfarenhet av Affectumsadlar? Det är ett relativt nytt märke, framtaget av en svensk sadelmakare. Jag har fått tips...
Svar
7
· Visningar
662
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Någon som har erfarenhet av detta och har använt det? Fungerar det? Hur blir hållbarheten? Jag har en fyraåring som lever rövare i hagen... 2
Svar
24
· Visningar
1 027
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • WE-tråden