Bukefalos 28 år!

Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Riley

Trådstartare
För ungefär 15 minuter sedan fick hela mitt vänstra ben för sig att domna bort, från smalbenet och upp till höften och inklusive vänstra delen av ljumsken samt rumpan, känner även att vänsterhanden är lite "ansträngd" från handleden och mot fingrarna. Det hände när jag reste mig upp rätt häftigt och osmidigt, så jag gissar att jag lyckats dra till någon nerv eller något. Mycket enerverande (no pun intended).

Frågan är nu, går det här över av sig självt och i sådana fall inom hur lång/kort tid, och om det inte gör det, var vänder man sig i första hand då? Massör, kiropraktor, eller ska man till och med kolla med VC? Det har alltså inte gått mer än en kvart och jag börjar redan få frispel.
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Buhu, är det ingen som sitter på någon magisk lösning? Jag känner mig handikappad här och har dessutom svinont i vänstra foten.
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Prova att duscha varmt så musklerna blir lite mjukare :) stretcha lite försiktigt och prova massera lite försiktigt
Annars ring sjukrådgivningen och rådfråga
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Sjukvårdsrådgivningen trodde på migrän (fast det tror inte jag pga. avsaknad av huvudvärk), och tyckte att jag skulle avvakta. Men jag känner att det är lite halvsegt att bara vänta helt stillasittande i gud-vet-hur-länge eftersom jag knappt vågar gå när jag inte känner benet, vore trist att ramla och skrapa upp ansiktet uppe på allt.

Dusch och stretcha/massera ska jag dock prova, tack!
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

" Tillagt i objektsbeskrivningen
OBS!! Jag skrev fel märke på motorsågen, det är Partner 5000."

Amen vafan, och jag som verkligen ville ha en Husqvarna! Bara besvikelse på besvikelse.
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Jag brukar få så i ryggen :) En nerv i rumpan som kläms och mina ben domnar och viker sig. Värmefilt i 20min på högsta värme eller vaaaaarm dusch och försiktiga stretchövningar/styrkeövningar så musklerna får röra lite på sig så brukar det lätta ganska fort.
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Nooooo!

Men den är ju iaf lite rostig. Har hört att det ska minska lidelsen!
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Min dotter får exakt så fast då inkluderas även halva ansiktet inklusive halva munnen så att hon bara sluddrar när hon försöker prata. Ibland kommer huvudvärken efter ett dygn och ibland kommer den inte alls men migrän är det fastställt att det är i vilket fall. Migrän måste inte innebära huvudvärk. Jag tycker att du ska ringa vc genast i morgon bitti och be att få en tid så att de kollar upp dig ordentligt.
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Skälet till att jag inte tror att det är migrän är att jag haft migrän utan aura nästan dagligen i fler år, och den har alltid varit centrerad runt skarp huvudvärk, har aldrig tagit sig andra fysiska symptom. Dessutom är domningarna kvar trots att jag sovit, och jag blir alltid av med migrän om jag sover ett par timmar. Oavsett håller den aldrig i sig så här länge, max ett par timmar.

Men jag ska köra på Poisonous tips och hoppas det släpper under dagen, annars får jag kontakta massör eller något.
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Jodå, det mesta har släppt bortsett från att underbenet är väldigt spänt och liksom "trycker", men det ger väl sig. Tack för omtanken!
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Vad skönt att du är bättre och hoppas att det sista släpper snart också.
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Du har inte suttit konstigt med t.ex. spända byxor?

Jag blir ju lite orolig för propp nu, speciellt eftersom du beskriver spänd och tryckande känsla. Precis så kände jag då jag hade propp i vaden, då var jag bara i knappa tjugo år.

Sen måste jag påpeka att jag alltid har migrän utan aura, men att det inte utesluter att man också får anfall med aura. Jag har fått det, om än bara en gång. Riktigt obehagligt!
 
Sv: Domnad vänstersida, nerv i kläm?

Jag har en fogsvans från Beijers du kan låna. Den är lite sladdrig (jag fick den gratis i inflyttningspresent :p) men den gör sitt jobb!

Jag får ganska ofta domningar i halva kroppen. Sjukt obehagligt! För mig beror det på en nerv i kläm någonstans i ryggen, ofta längst ner men ibland i nacken. Min kropp har fått rätt mycket stryk genom åren.. Kan rekommendera en kiropraktor som får knaka loss det värsta, sen massage med massor av värmande liniment.
Brukar funka bra med lite tortyr i form av spikmatta en halvtimme-fyrtio minuter. Verkar ge nerverna en anledning att sluta bete sig som barnungar och uppföra sig som folk igen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp