Bukefalos 28 år!

Donera bröstmjölk

californication

Trådstartare
Jag har nu anmält som donator för bröstmjölk. :bump: Det kom till punkten att jag kände att jag enbart hade tre val;
1. Bygga swimmingpool :angel:
2. Fortsätta slänga mjölk
3. Donera

Väntar på att få burkar och så hemskickat, men kom att tänka på det; hur mycket är det i varje burk egentligen? :confused: Hon skulle skicka hem 14 st men jag glömde helt bort att fråga hur mycket varje rymmer. Någon som vet? Någon annan som donerat och vill delge sig erfarenhet? :D
 
Har inga svar, men ringde själv till sjukhuset idag för att anmäla mig me. :)
Ska först lämna in 4 prov sen in på kontroll och om jag blir godkänd så får jag börja donera. :up:
Har oxå mjölk i överflöd, fick mjölkstockning en gång i veckan i två månaders tid med första barnet innan ngn kom med förslag att pumpa ut. :banghead: Pumpar ut å slänger nu. Men känns ju bättre om d kan komma till nytta. :)
Får låna en elektrisk pump från sjukhuset om d blir att jag ska donera. Vad har du för ngn pump? :)
 
När jag donerade var de stora burkar, jag pumpade å hällde över i burken och så frysen direkt. Nästa pumpning fyllde jag bara på tills de va fullt.
Stor frys, så jag lämnade in allt efter jag donerat klart.
 
200 ml flaskor fick jag. Blanda aldrig varm och kall mjölk utan häll i olika byttar olika gånger och blanda sen när de har samma temperatur innan du fryser.

Det krävdes dock blodprov (olika sjukdomar) och så tror jag de testade mjölken på nåt sätt.
 
Donerade jag med. 200 ml burkar var det jag fick med hem. Fyllde på till 3/4 som de ville innan jag frös in. Som sagt, tänk på att det måste vara samma temperatur på mjölken om den ska blandas.

Lämnade in 2 eller 3 gånger eftersom det dels blev fullt i frysen men också eftersom det var akut brist på mjölk och tänkte att den gjorde mer nytta på sjukhuset än hemma i min frys :)
 
Vad har du för ngn pump? :)

Jag har en manuell pump från Medela som jag trivs jättebra med :)

Det krävdes dock blodprov (olika sjukdomar) och så tror jag de testade mjölken på nåt sätt.

Krävs blodprov här också! Dom skulle skicka remiss för det och sen så testar dom mjölken för bakterier.

200 ml flaskor låter ju jättelite. Jag slänger ju en halvliter om dagen :eek: :crazy:
 
Jag har en manuell pump från Medela som jag trivs jättebra med :)



Krävs blodprov här också! Dom skulle skicka remiss för det och sen så testar dom mjölken för bakterier.

200 ml flaskor låter ju jättelite. Jag slänger ju en halvliter om dagen :eek: :crazy:
Jösses! :p well, det högsta rekordet jag sett är en donation i gbg på 99 liter. Vore tufft om du tar nytt rekord :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp