Donera glasögon

kolblakkur

Trådstartare
Har några glasögon som jag skulle vilja donera till någon välgörenhetsorganisation. Är det någon som vet om en organisation som tar emot via post? De flesta verkar gå via optiker men jag har sällan/aldrig vägarna förbi en optiker och det är inte dags att byta glasögon för egen del på länge, så vill kunna skicka in dem.
 
Har några glasögon som jag skulle vilja donera till någon välgörenhetsorganisation. Är det någon som vet om en organisation som tar emot via post? De flesta verkar gå via optiker men jag har sällan/aldrig vägarna förbi en optiker och det är inte dags att byta glasögon för egen del på länge, så vill kunna skicka in dem.
Du kan lämna dom till en optiker de samlar in och lämnar vidare.
 
Har några glasögon som jag skulle vilja donera till någon välgörenhetsorganisation. Är det någon som vet om en organisation som tar emot via post? De flesta verkar gå via optiker men jag har sällan/aldrig vägarna förbi en optiker och det är inte dags att byta glasögon för egen del på länge, så vill kunna skicka in dem.
Du borde ju kunna posta till en optiker med en lapp om skänkes till välgörenhet?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Skaffade glasögon för ett drygt år sedan. Hade dragit länge på det trots att jag märkt att jag såg sämre på nära håll. Men så började...
Svar
7
· Visningar
1 111
Senast: Hermelin
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
727
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 604
Senast: MML
·
IT & mobiler Jag har precis bytt mobil och det är dags att pensionera den gamla på ett värdigt sätt. Den är 7 år gammal(Iphone SE) och enklast är väl...
Svar
11
· Visningar
802
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp