Donera glasögon

kolblakkur

Trådstartare
Har några glasögon som jag skulle vilja donera till någon välgörenhetsorganisation. Är det någon som vet om en organisation som tar emot via post? De flesta verkar gå via optiker men jag har sällan/aldrig vägarna förbi en optiker och det är inte dags att byta glasögon för egen del på länge, så vill kunna skicka in dem.

Har några glasögon som jag skulle vilja donera till någon välgörenhetsorganisation. Är det någon som vet om en organisation som tar emot via post? De flesta verkar gå via optiker men jag har sällan/aldrig vägarna förbi en optiker och det är inte dags att byta glasögon för egen del på länge, så vill kunna skicka in dem.
Du kan lämna dom till en optiker de samlar in och lämnar vidare.

Du borde ju kunna posta till en optiker med en lapp om skänkes till välgörenhet?

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 248
Senast: Iamia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
8
· Visningar
1 415
Senast: Otherside
·
R
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 277
Senast: Raderad medlem 147980
·
Samhälle Funderade på om jag skulle skriva det här inlägget i tråden om svensk politik, men det fick bli en egen tråd. Under de senaste åren...
Svar
8
· Visningar
1 049
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V