Dop på vintern..?

Lamborghini

Trådstartare
Jag har alltid haft turen att gå på dop på sommaren = plättlätt med kläder.
Men nu ska jag på dop imorgon o vad sjutton klär man sig i på ett vinterdop??
Har ni haft eller gått på vinterdop? Vad har folk haft på sig?

Finns ingen dresscode eller nåt sånt.

Sv: Dop på vintern..?

Är det ett dop utomhus så är det nog bra om du klär på dig ordentligt, :angel: men annars är det väl precis som ett sommardop? I Kyrkan brukar det vara någorlunda temp, annars får man ha ytterkläderna på, och själva kaffe/festen brukar ju hållas i uppvärmda rum. ;)

Jag har varit på både sommardop och vinterdop och enda skillnaden har varit mindre ytterkläder på sommaren och mer koftor/boleros på vintern.

Man tar ett par svarta yllestrumpbyxor och en typ mörkblå klänning och en kofta. sen tar man ett par klackisar eller lågklackisar ( öppen över fot skor iafall ) och traskar iväg :)

Man tar ett par svarta yllestrumpbyxor och en typ mörkblå klänning och en kofta. sen tar man ett par klackisar eller lågklackisar ( öppen över fot skor iafall ) och traskar iväg :)

Det där låter bra! Mörkblå blir fasen mörkgrå däremot... utbudet är inte så stort när man har en tjockismage :D

Ljusa kläder är väl bra.
Byxor och någon snygg tröja kanske

Äger inga ljusa mamma-kläder eller kläder som jag får på mig.. För fel årstid för sånt för mig :D Men det löser sig.. Hörde av nån att det inte riktigt fanns några "krav" som på bröllop å sånt.

Är det ett dop utomhus så är det nog bra om du klär på dig ordentligt, :angel: men annars är det väl precis som ett sommardop? I Kyrkan brukar det vara någorlunda temp, annars får man ha ytterkläderna på, och själva kaffe/festen brukar ju hållas i uppvärmda rum. ;)

Jag har varit på både sommardop och vinterdop och enda skillnaden har varit mindre ytterkläder på sommaren och mer koftor/boleros på vintern.

Jo men det är just det att ljusa kläder är det väldigt ont om. Men jag drar på mig nån ljusare kofta över den mörkgråa klänningen så får det vara bra!

Liknande trådar

Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 151
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 816
Senast: Bullen22
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 004
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Jag sitter med världens ångest över att behöva flytta min älskade lilla katt, från hans trygga revir. Han kom till mig för 5 år sedan...
Svar
10
· Visningar
785
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka