Doppresent?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Terja

Trådstartare
Finns det någon som har bra tips på doppresent? Min systers dotter ska döpas.

Kan ju säga att det kommer ca 60-70 personer och chansen att något kommer köpa något som någon anna också gjort är ganska stor.
Jag vill ge någon pryl som ökar i värde för varje år som går. Pengar o dylikt går bort. Jag har tänkt på silverskrin men vet inte vart man får tag i det. Något tips?
Vill också att det ska vara personligt som hon kan ha med sig hela livet.

Hjälp! :crazy:
 
Sv: Doppresent?

Då är min tips helt fel men du får det ändå....en flaska vin som vederbörande kan lagra tills tex. 20 årsdagen eller bröllopet eller studenten.
 
Sv: Doppresent?

Öppna ett sparkonto och sätt in en hundring eller två i månaden? Kul att ha efter studenten. :)
 
Sv: Doppresent?

Oj, glöm mitt förslag. Jag läste för snabbt...

Vinförslaget tyckte jag var bra!
 
Sv: Doppresent?

Svårt att hitta något som garanterat ökar i värde nuförtiden... Jag ska ge min systers dotter en samling av Astrid Lindgrenböcker i doppresent. Det är något man kan ha glädje av länge :)
 
Sv: Doppresent?

Vet inte om det är vad du söker men vi var på dop igår, gav bort en ram i alm med namnet inskuret i. Nu gör ju vi sånt själv så det blir ju inte så dyrt. Värdeökning vet jag inte heller men det är garanterat unikt iaf.

Annars har jag tidigare gett bort ett set för handavtryck. det blev mycket uppskattat av föräldrarna iaf.
 
Sv: Doppresent?

ja vinet har jag kört också, det var uppskattat och en kul grej!

guld är alltid bra men dyrt...

också gillar jag det där med att köpa fruktträd till dom. lite fel årstid för dom just nu då , men man kan ju alltid ge presentkort och bestämma sort ändå...

silverskrin är en bra ide...smycket blir det alltid nästan också har man ingenstans att lägga dom! finns hos juvelbutikerna.

Också tycker jag det är lite gulligt att ge bort en jättefin låda med något personligt i (kanske ett förslutet brev, cd skiva etc). Den lådan kan föräldrarna också lägga i tex första skorna, klänningen etc. Skoj att ha när man blir stor, och en bra hjälp till föräldrarna..
 
Sv: Doppresent?

Tack för svaren allihopa! Vinet var en bra grej! Men är det uppskattat att ge vin till en bebis på 5 mån, finns det inte dem som kommer att börja undra?

Ska ut o leta litegranna!
 
Senast ändrad:
Sv: Doppresent?

Är väl inget som ökar i värde, men jag har gett bort en träpall /liten stol. Som en har målat nåt motiv sen barnets namn plus dopdatum. Det har varit uppskattat...
Dimmalimm
 
Sv: Doppresent?

Kanskse inte ökar i värde, men fina böcker är alltid bra, tex Astrid Lindgren böckerna, eller sagoböcker typ "Skattkammaren" eller något liknande..
 
Sv: Doppresent?

Barbapappaböcker!! Har själv nyligen gett sådana i doppresent och alla blev helt saliga - gamla som unga! :banana:
 
Sv: Doppresent?

Hjälp 60 - 70 personer på ett dop ! Är de alldeles galna !

Nåja, inte min sak...

Men till doppresenten då; mina barn har fått bo-sparande av mina föräldrar (inte i dop-present efters de inte är döpta, men som födelse-present) , tråkigt, men väldigt praktiskt. När de är stora nog att flytta så kommer de att kunna få en schysst lägenhet här i Sthlm...

Jag själv har givit bestick ett par gånger, då kan man köpa antingen vanliga eller lite dyrare i ny-silver eller silver.

En fin sparbössa, kanske i form av någon silverpryl, kolla vad som finns i guldsmedsbutikerna.

Själv har väldigt svårt för just dop, så jag skulle hittat på en tvärt-om pryl som tex vin...till en 5-månaders.
 
Sv: Doppresent?

Det behöver inte vara en ökning i pengavärde, mer en känslomässig värdeökning. Så en vinare får det nog bli! Tack för tipset!

Nu till en annan sak. Vad ska man skriva på kortet så det inte missuppfattas?
 
Sv: Doppresent?

Ge en fotosession hos en proffsfotograf. Kostar lite men brukar vara mycket uppskattat och det är ju definitivt något man kan behålla hela livet och se på med glädje med när man blir äldre förhoppningsvis. :)
 
Sv: Doppresent?

Min bästa kompis dotter fick första delen i Min skattkammare när hon döptes. Massor av gulliga ramsor och verser man känner igen.
 
Sv: Doppresent?

Jag gav min systerdotter ett äppleträd.
Nu 6 år senare har hon fått ett par äpple på sitt träd.
Hon tycker det var den bästa presenten hon kunde få.
Något hon har glädje av varje sommar.

Mvh Åsa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Precis varit hos barnpsykolog och pratat om sonens sömn. Hon tycker att vi ska lära honom att somna själv. Vi kan sitta bredvid...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 190
Senast: CaisaCax
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: Petronilla
·
Hästmänniskan Vi är en familj med dotter som vill tävla inom hoppning som slås utav kostnaderna för att ha häst i Stockholmsområdet. Vi två...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 576
Senast: SiZo
·
Relationer Jag behöver också tips på present, då svårt komma på nånting 😅 Är till min mamma som fyller år snart. Godis går alltid hem, men...
Svar
10
· Visningar
729
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp