Sv: "dör" inne på banan
Åh vad klokt du skriver!
Drar igenom litegrann så du har lite mer koll.
Köpte Cash för ett år sedan ganska exakt, då mest tävlad hoppning (
hög nivå) och inte speciellt mycket tävlad i dressyr alls.
Kan rakt av säja att sedan jag köpte honom har utvecklingen gått otroligt fort. Det var första gången vi köpte häst på riktigt (haft foderponny 1 år, hjälp till med ponnyer men inget på "riktigt" innan) och var mest ute efter en trevlig "första" häst. Hade inga högre mål med tävlingarna, red div 2 under hösten (fick han på våren) och debuterade i några LA:1. Höll mej runt 60-65 % i Lb-La.
Sen gick vintern och vi tränade och tränade

Det hände mycket och framför allt
jag lärde mej mycket mycket mer. Nu har vi i vår ridit Lagtävlansprogrammet några gånger (64 % som bäst) och startat några LA:P1, Åkt på regionala meeting och vi brukar vara med i leken även regionalt. Vill,Vill,Vill rida nationella klasser innan ponnytiden är över... har precis fyllt 15 så har tid på mej

Hoppas jag
När jag inte tränar för tränare och alltså själv bestämmer precis hur jag lägger upp passet brukar det bli såhär:
Ridhuset/Storstor ridbana ligger 20 min skritttur bort, skrittar dit på helt långa tyglar. Där framme tar jag tyglarna och rider i en låg, väldigt rund form (näsan får lov att komma in
lite i början så länge det är jag som säjer det) Sen rider jag lite öppnor i skritt (han brukar vara lite styv i bogarna, lossnar efter en stund) och gör tusen 10 meters volter överallt

sen travar jag lite i samma form, arbetstrav gör serpentiner, volter och mkt skritt-trav-skritt-trav igångsättningar. Tar glp ganska direkt då han alltid blir bättre i traven efteråt, galopp i lite friskare tempo än arbetsglp för att få igång en rund glp. Sen är det paus! I mellanskritt, leker lite med öppna, sluta under tiden mest för att få han vaken. Sen tar jag glp igen, övar längning - upptagning - samling - längning som vi jobbar mkt med just nu! En likadan paus efter glpjobbet sen trampar vi lite (mamma hjälper till med spö) och börjar med travjobb, gör öppnor, slutor och försöker få "igång" honom, han har absolut ingen trav att skryta om men den förbättras hela tiden och det känns bra iaf

Avslutar med att försöka få igång svunget i låg form när jag rider lätt.
Cash har precis fyllt 13 år, har absolut inte dåliga gångarter men "DET" finns inte än. Han är lite överbyggd bak (inte mkt) och ganska lång så optimala förutsättningar har han inte.
Oj vad långt det blev