Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
jo min häst e lite knepig. på framridningen inför en tävling är han hur fin som helst, men så fort vi kommer in i ridhuset (collectingring, banan) så bara "dör" han! har tappar formen och bjudningen totalt, slutar att koncentrera sig på mig och man m¨åste verkligen skänkla honom hela tiden. så idag började jag att fundera om det är jag som "slutar rida", men jag känner mig hur lugn som helst och jag är inte ens nervös, jag kke är jätte nervös egentligen men bara det att jag inte vet om det? eller kan det vara så att min pålle inte är någon tävlingshäst? han har bara tävlat 5 ggr i hela sitt liv, så vad tror ni, är jag för hård på min älskling?
tips på hur jag ska få honom att gå fram ordentligt även inne på banan??
tagga upp hästen på framridning. halt & fram direkt när du lägger till skänkel, du skall INTE behöva sparka. Utan ett lätt & fin skänkel & h*n ska gå fram. Om inte, på med spöt ordentligt en gång. sen upprepa (halt & fram igen) Innan du ska in på banan, låt INTE hästen få långa tyglar då kan det bli "jaha, då var jag färdig) vilket hästen inte ska tänka. Utan jobba den i form & flytta den fram & tillbaka. halt & fram igen. visa att du bestämmer helt enkelt.
Lycka till