Dosering av metacam??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare marielen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 2 030
M

marielen

Har fått Metacam till vovven , men e inte säker på hur många ggr/dag jag kan ge honom...Han har Borrelios, o har fått detta som smärtlindring...Nån som vet?? :confused:

Sv: Dosering av metacam??

Jag blev lite fundersam eftersom det inte verkar som att den gett tillräcklig smärtlindring med dosen han fick i morse... Han har fortfarande jätteont o hoppar runt på 3 ben... Tack för informationen!!

Sv: Dosering av metacam??

Det bör ju stå på burken burken/förpackningen. Annars å receptustkfritet dom sätter på, annars kan man ringa å fråga för att vara på den säkra sidan.

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Min 16 årige hane har hypertyreos (bra T4 värde nu m h a medicin Apelka vet) samt så har han jättemycket artros, särskilt i...
Svar
10
· Visningar
833
Senast: Joppsa
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 526
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 395
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 765
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur