Dragbil: Hur mycket får denna bil dra?

bigganl

Trådstartare
En Ford Mondeo (Econetic Trend) kombi 1,6 TD. Är det någon som vet hur mycket en sådan får dra på B-kort? (jag hittar bara info om hur mycket den får dra med BE-kort)

Sv: Dragbil: Hur mycket får denna bil dra?

usch då. Det var inte vad jag hoppats på. Vart hittade du det?

Sökte modellen på blocket.se och tog numret, gick in på Transportstyrelsen och slog den.

Ja det fanns ju inte många att kolla, men två på blocket i alla fall. Det stod 1235 kg på båda. 1600 kg får man dra med E-kort enligt pappren från Ford. Finns det tvåhästarstransporter som har totalvikt på 1235 kg? Någon som har koll på vilka märken det gäller då? (ska bara köra en häst)
Konstigt att den modellen får dra så lite när äldre mondeo får dra runt 1500 kg.

Ja nätt och jämnt.
Jag kör till kurser ca 2 ggr om året och det är allt så skulle det krångla så får väl sambon köra de gångerna då. Han har E-kort. (den får ju dra 1600 kg då)

Tja, det är ju ett väldigt smalt utbud med totalvikt som ligger så lågt. Alternativet är väl att hitta en med låg tjänstevikt och chansa på att den går att väga ner.

Liknande trådar

Övr. Hund Låt oss snacka lite hundburar till bilen! Vad för typ av bil, hund och bur har ni? Jag har i nuläget en stor kombi som mina föräldrar... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 599
Senast: attheedge
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: tara
·
Fordon Jag letar ny bil. Jag har hittat en som är intressant. Den har baspaket och en mindre motor, men det gör att jag för samma pris får en... 2
Svar
27
· Visningar
1 281
Senast: Trott
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
778
Senast: Windy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka