• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare illern
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 4 675
Sv: dragbil

Näe, i mina trakter är ca 5000 mil/år mer en normalförbrukning.
Om man bor inne i stan & har hästen i ett stall ganska nära kan jag förstå att man kanske klarar sig undan på 1500 mil/år.

*knapplån*

Någon som har en Vitara och drar med? Den lite äldre modellen, inte "grand vitara"?

Har haft tre olika släp och tre olika bilar till :banana:

Till det första släpet (tot vikt 1390) hade vi en - 01 volvo v70 2.4 den sålde vi snabbt eftersom vi inte riktigt gillade framhjulsdriften. tyckte att den försämrade köregenskaperna med släpet. dock var den bättre att köra utan släp. bensinare så den drog väl gissningsvis 1- 1.5 liter milen

byte av släp då vi ville köra två hästar/ponnyer (tot vikt 1500) då köpte vi en volvo 940 turbo -93 (1540 på B 1600 på BE) dyr att köra bl körning 1,1 l med släp 1,5 liter milen. stark bil och rolig att köra utan släp också! :bump:

Sen bytade vi släp igen då den store pållen hade ökat mycket i vikt till tot vikt 2 600 kg. då fick vi inte längre köra efter 940:n så då köpte vi en volvo XC90 AWD D5 - 03 eftersom vi ville ha komfort också (provade andra bilmärken, men det var ingen höjdare) den är billig för att vara så stor och tung, 0, 89 bl körning och 0,93 med släp. men nu var vi tvungna att ta BE kort allihopa!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 234
Senast: dukie
·
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
857
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
672
Senast: cowgirl81
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
382

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka