Dragsele till mindre hund

Kamomilla

Trådstartare
Finns det någon som låter sin hund dra som träning? Jag brukar låta Finnspetsen barmarksdra lite och Jämten ligger i som en :devil: när vi cyklar. Men småhundarnas allsidigare träning har tidigare bestått i att få spinga lösa över stock och sten, men där jag numera bor vet jag att det förra vintern bodde ett lodjur i närheten och JAG vill inte riskera att någon av mina små blir lunch :cool:

Men jag har inte hittat någon dragsele av nometyp till hund på 8 kilo, någon som har tips på var jag kan hitta det eller annan lämplig sele? Vill inte att de ska dra i spårsele.

Sv: Dragsele till mindre hund

Jag har en björkis till min hund på dryga 9 kg, strl 0 som jag dock kommer behöva sy in lite över ryggen.

Har också sett små Björkisselar, men vet inte hur de passar. Jag har en 7 kg och en 11 kg-taxformad hund... Är nyfiken på hur nomeselar sitter om hunden inte drar, utan går bredvid? Någon som vet?

Jag tror inte det är rätt sele om hunden ska promenera bredvid dig, dragfästet ligger ju vid svansroten på hunden och den kommer att hamna väldigt konstigt om den ska "dra uppåt" istället för bakåt eller hur man nu ska beskriva det.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Födda-24
Tillbaka