Dreamweaver

sadgirl

Trådstartare
Hej!
Jag har lite problem med min hemsida. Jag har den på one.com och använder dreamweaver för att bygga sidorna. Men när jag infogar en bild så blir det bara en liten ruta med ett rött kryss i, vad gör jag för fel?

Känns som att det behövs mer information för att svara på vad felet är.
Har du laddat upp bilden till webservern? Är bildadressen rätt?

Åh vilka svåra frågor haha! Jag är helt ny på det här, jag har bara infogat bilden i dreamweaver och sen laddat upp dreamweaverfilen på one.com där hemsidan ligger, all text och sånt som jag har skrivit syns bara bilden som inte funkar.
Du kan ju utgå från att jag inte kan någonting och kanske skriva en grundlig förklaring över hur man laddar upp en bild? Vore awesome!

Alltså, det är svårt att ge en detaljerad beskrivning när man inte vet hur du har gjort.
Men det du måste göra är att ladda upp även bildfilen till webservern.

vanligaste felet är att du pekat ut var bilden ligger på din dator, då fungerar det inte på servern. Sökvägen till bilden måste vara där den ligger på one.com

Hej!
Jag har lite problem med min hemsida. Jag har den på one.com och använder dreamweaver för att bygga sidorna. Men när jag infogar en bild så blir det bara en liten ruta med ett rött kryss i, vad gör jag för fel?
one.com har en helt fantastisk chatsupport där du kan få hjälp i stort sett dygnet runt, använd den!:)

(Har själv gjort flera hemsidor som ligger hos dom)

Alltså rent basic - problemet ligger högst troligt inte hos one.com utan i själva konstruktionen och/eller uppladdingen av filerna.

Så,jag tar det så basic jag kan och då blir det verkligen jättebasic!
  1. När du skapar hemsidan i dreamweaver så ska sidan du göra en helt egen mapp där du sparar dina filer.
  2. Alla de foton (och andra extrafiler) du har för avsikt att använda på hemsidan måste också finnas i den mappen. Det är okej om man antingen lägger bilderna direkt i samma mapp som hemsidefilerna, eller också väljer att göra en "undermapp i mappen" som heter "foton" eller nåt sånt, det viktiga är att det foto du har för avsikt att använda ligger på plats i mappen när du lägger in fotot på hemsidan och att det är därfrån du lägger in bilden.
  3. När du sen laddar upp sidan till one så är det viktigt att ALLT som ligger i hemsidemappen laddas upp precis likadant (dvs med eller utan undermappar) som i mappen på datorn. DÅ kommer det att funka.
(använder du dreamweavers filöverföringsprogram eller något som One har?)

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 032
Senast: Enya
·
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: sweep
·
IT & mobiler Hej, Har revolut och de har funkat jättebra, tills jag bytte bank. Har nu nordea och skulle lägga in de så jag kan överföra fram å...
Svar
3
· Visningar
435
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka