Dressyr med hopphjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sunnyann
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 795
S

Sunnyann

Jag har k¨pt mig en JW.hjälm:banana: men är det töntigt å rida med den på dressyrtävling??

Sv: Dressyr med hopphjälm

Neej då.. JW passar när var och hur som helst!:love:
Och det är ändå snyggast med sammetshjälm på dressyr, så varför inte?

Det passar bra tycker jag.
Är lite mer orolig för vad som kommer att hända om jag kommer med en speed air på lokaltävling...:crazy: :D

FLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUGAAAAAAAAAAAANNNNNNN!!!:bump:

Den är grymt nice!!! Men jag vet fortfarande inte om jag tycker den är ful eller snygg...:D :D :D :D :D :D :D

Den är lite sådär FASHION på nått vis..:D

den är ful, uss o blää :p
om ett tag kommer du tröttna på den, jag lovar ;)

Jag kommer aldrig att tröttna på den, jag ser den ju nästan aldrig(bara när jag sätter på den)....däremot alla runt omkring :D Nämen den är iaf bättre än krukorna utan skärm som några har i mitt stall :p

jo det är den ju. Men den är ju så hemsk, mkt hellre än klassisk tidlös jw hjälm :love:

Men vad väljer du när det är 30 grader varmt svetten dryper(:D )- en instängd sammetshjälm eller en som det fläktar i håret i när man galopperar? ( det gör det faktiskt :) )

Jag tävlar dressyr i en JW hjälm, funkar alldeles utmärkt..

Klart att du kan ha den;) Jag skulle kunna tänkta mig att ha min på dressyrtävlingär i alla fall :D

Klart du kan tävla i den!:) Jag tävlar dressyr i min JW.:D Min kompis tävlar dressyr i sin GPA Titium, det kanske inte är lika fint. Men det går!:)

När jag ser ryttare på dressyrtävlingar med gpa eller JW-hjälmar så tänker jag alltid "jaha, där komme ren hoppryttare på villovägar" :D

nej det är bra mycket snyggare än vad alla andra studsar runt i.
jag tänkte införskaffa mig en sådan som tävlingshjälm i dressyr så småning om. jag ska bara börja tävla igen först :p

Jag rider med min JW hjälm på dressyren ..

fast jag håller med " Panaccea " - det ser faktiskt ut som en hoppryttare som kommit fel :D

Dressyrhjälm - svart sammetshjälm med svarta band, stilrent och inget som drar uppmärksamhet. (möjligtvis går marint eller grönt också men måste då matcha kavajen ;))

Hopphjälm - allt annat :D

Jag har beställt en gpa titium och ska väl ut på någon dressyrtävling med min häst :p
Så ja, du kan ha din JW.

Liknande trådar

Utrustning Vad är bäst av islands- eller dressyrsadel? Hittade en gammal sådan här tråd men med ganska få svar och hade gärna velat ha nya åsikter...
Svar
7
· Visningar
539
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 223
Senast: Görel
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
235
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka