Dressyr med hopphjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Sunnyann
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 1 795
Sv: Dressyr med hopphjälm

Jag har även fått förklarat att en dressyrhjälm gärna får vara lite mer "huvudnära", långsmal liksom. En hopp/allroundhjälm är lite rundare i formen, ger lite mer "svampform" på huvudet. Inte nödvändigtvis negativ svampform, alltså...:)

pinky skrev:
Jag har även fått förklarat att en dressyrhjälm gärna får vara lite mer "huvudnära", långsmal liksom.

Håller med, fasen att dom har slutat tillverka Charles Owen Showing eller vad den nu hette.. (Den smala med läderband)

Men det finns ju en CO modell som heter Hampton också, påminner mkt om Showjumpern (Showhat är den varianten med vanliga hakband på).

Just det ja Showjumper hette den ja, det är väl Champion som heter showing..

Har kollat lite på CO Hampton men den är lite mer strömlinjeformad så den "sticker ut" lite mer vid nacken + att knoppen är satt längre fram på hjälmen, så det känns endå som en hopphjälm tycker jag.
Blir lite svampvarning på mitt smala huvud :p

Liknande trådar

Utrustning Vad är bäst av islands- eller dressyrsadel? Hittade en gammal sådan här tråd men med ganska få svar och hade gärna velat ha nya åsikter...
Svar
7
· Visningar
524
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 195
Senast: Görel
·
Utrustning Hej hej, är det någon som vet om ett rakt fullcheek bett eller ett rakt fullcheek äppelbett är tillåtet inom dressyren? Skulle också...
Svar
2
· Visningar
234
Senast: iliedtoday
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
881
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31