JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Hej!
Jag behöver tips på roliga och bra dressyr övningar.
Min häst är riktigt duktig och har tävlat i dressyr mycket hos sin förra ägare.
Det är i så fall jag som är lite mer nybörjare.
Vi tränar mycket volter, ridvägar, tempon mm.
Skriv så många övningar snälla!
Sv: dressyr övningar
Vad behöver ni fila på?
Alla övningar har ju ett syfte, man sitter ju inte och rider dressyr "bara för att".
Om det är du som ryttare som behöver mest utbildning så är mitt råd att ta hjälp av en tränare som ser vad som behöver göras.
Jag behöver träna min sits och hur jag använder hjälperna!
Det är lite svårt att hitta tränare tycker jag!
Finns det ingen ridskola i närheten? Om du inte kan så finns det risk att hästens kunskaper förstörs lite. (Utifrån egna erfarenheter)
Jag tog hjälp av en duktig ridskole tränare och nu kan jag själv träna upp hästen igen
var nybörjare och kunde nästan inget när jag fick hästen.
Okej, jag ska börja leta efter tränare och tack så mkt för tipset!
Dressyr
Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och...
2
3
4
Ridning
Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Ridning
Hej hallå.
Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre?
Jag har...
Western
Hej!
Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...