Dressyrens tävlingsreglemente klart

TR II, som är grenspecifikt för dressyren och paradressyren, har nu släppts i ny form inför 2021. Bland ändringarna finns bland annat införandet av fyra rundor som ska sammanfatta nivån på klasserna - Msv B-rundan, lilla rundan, mellanrundan och stora rundan.
 
Alla de som tycker fälttävlans TR är krångligt kan ju läsa här 😄😄
Eller hur, men jag förstår fortfarande inte - en väldigt långtgående process - varför man år 2021 fortfarande känner ett behov av att dela upp nationella tävlingar på olika nivåer som 1-5 (snart fd. lokal till elit). Det stökar ju bara till det när folk ska jämföra det med internationella 1-5* nivåer.
 
Eller hur, men jag förstår fortfarande inte - en väldigt långtgående process - varför man år 2021 fortfarande känner ett behov av att dela upp nationella tävlingar på olika nivåer som 1-5 (snart fd. lokal till elit). Det stökar ju bara till det när folk ska jämföra det med internationella 1-5* nivåer.

Blir ju ännu värre i ft när man ska rida en 2* klass på en 3* tävling 😄
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nya versionen av hoppningens tävlingsreglemente är släppt inför 2021. Bland de många ändringarna märks bland annat en begränsning av...
Svar
0
· Visningar
474
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 903
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är inne på första semesterveckan av fyra, och jag känner mig mest förvirrad. Det handlar om en jagande känsla av att det finns så...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Valp 2024
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp