Dressyrgjord med magplatta?!

AlinaT

Trådstartare
Lilltjejen är lite känslig och har fungerat super med hoppgjorden (magplatta) men har nu bytt tillbaka till dressyrsadeln som verkar ligga bätte på henne nu...
Men eftersom hon varit så väldigt nöjd med hoppgjorden tänkte jag att jag nog ska införskaffa en dressyrgjord som också har magplatta, jag har för mig jag sett det på flera ställen, men nu när jag kollar på nätet hittar jag ingenting! Har jag drömt eller finns det?!

Tänker mig en i läder och med elastiska ändar...
Le marx gjorden är väldigt lockande men vill inte lägga riktigt så mycket pengar i nuläget.
Uppemot 1000-lappen får räcka.

Finns det?
Har sett med lite bredare anläggningsytor, men vill ju ha riktigt bra tryckfördelning!"Var hittar man!?
 
Sv: Dressyrgjord med magplatta?!

du hittar inget i sverige till det priset. kolla ebay. där finns flera under 100 pund.
 
Sv: Dressyrgjord med magplatta?!

Ajdå...

Finns det märken som har extra bred anläggningsyta då? Inte bara lite extra utan något mellanting på bred och den faktiska plattan?

Vad får man räkna med för pris då och var kan man hitta dom?
 
Sv: Dressyrgjord med magplatta?!

nej jag har inte sett nåt som kommer i närheten av en riktig magplatta i det prisläget.... shires har visserligen en, den kanske du kan hitta i nån affär. men jag tycker den ser väldigt konstig ut så tveksam till passformen. för bra tryckfördelning bör man även ha plattan någorlunda centrerad, inte en gjord som är rak framtill och sen går plattan bakåt. bör vara en böj framåt också.
 
Sv: Dressyrgjord med magplatta?!

Vi har en dressyrgjord med magplatta (läder), men den var också "dyr". Tyvärr tror jag att du får svårt att hitta en gjord för bara en tusenlapp.
 
Sv: Dressyrgjord med magplatta?!

Ajdå...

Finns det märken som har extra bred anläggningsyta då? Inte bara lite extra utan något mellanting på bred och den faktiska plattan?

Vad får man räkna med för pris då och var kan man hitta dom?

Jag har haft tryckfördelargjord. Resår i båda ändar, kostar under tusenlappen. Ska se om jag kan hitta en bild..

Här, en hopp- och en dressyrdito.
gjordar.jpg


Dressyrgjorden på häst (kan ha en närbild kanske, hojta, lite jobbigt leta genom bilder på just den hästen..)
dissejuni08017.jpg
 
Sv: Dressyrgjord med magplatta?!

Den dressyrgjorden såg helt klart intressant ut!!!
Vad är det för märke?
 
Sv: Dressyrgjord med magplatta?!

De nya Wintec Cair gjordarna har bred anläggningsyta, jag tror dock att de kostar lite mer än 1000kr
 
Sv: Dressyrgjord med magplatta?!

Den dressyrgjorden såg helt klart intressant ut!!!
Vad är det för märke?

Mustang Hästsports 'egna'. (De får gjordarna uppsydda/köper in de någonstans ifrån, och märker dem sedan med sin logotype i lädret). Jag är ruskigt förtjust i dem, och använder (använde, unghästen har en annan sort än, får en sån där när han får sin första utprovade sadel) i princip enbart dem.

Till ungponnyn har jag btw Hööks dressyrgjord med bred platta, den är ju i syntet dock (passar fint till syntetsadeln :devil:), men kan man leva med det så är den riktigt bra faktiskt. Även om jag också föredrar läder och det blir det sen, när vi kunnat prova ut en 'riktig' sadel. (Inget oriktigt med den han har, och den passar honom väl, men JAG tycker inte om den så det är en 'tills vidare' sadel oavsett)
 

Liknande trådar

Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
7 869
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Hiss och diss del 5
  • Semester.

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp