Dressyrhalsband FÖR häst!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eileen1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 634
E

eileen1

Jahja jag som trodde det endast fanns för hundar ja :eek:
Såg annons ute på ett sånt. Någon som testat????:crazy:

Sv: Dressyrhalsband FÖR häst!!

Hur menar du? Alltså en typ halsring med stryp eller?

Och vad sjutton skulle man använda det till då? Man tar sig för pannan....

Jag trodde det handlade om ett elhalsband som i vissa länder används till hunddressyr, men det kanske det inte var eller?

kl.

PMa mej med. vill se annonsen.

Här kommer annonsen som finns under hasannonser

Denna problemlösare, kan hjälpa dig att få bukt med diverse problem hos hästen, såsom: bitande, sparkande, trätuggande m.m. Med detta hjälpmedel kan du spara på veterinärräkningar, skydda andra hästar och undvika förstörelse av dina ägor.

Den har 6 strömnivåer specialdesignat för hästar, den kan också ge en varningston innan ström.

Fjärrkontrollen drivs med 9-volts batteri, halsbandet drivs med uppladdningsbara nickelkadmium batterier (laddare medföljer).

Räckvidd mellan fjärrkontroll och halsband är: 800 meter

Systemet inkluderar:

1 elhalsband
fjärrkontroll
batteriladdare
Väska
video med träningsinstruktioner
Långt halsband som passar alla hästar.

Mer information finns på: http://www.elhalsband.com

:crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Så vitt jag vet så är det olagligt överhuvudtaget!!!:confused:

samma som innan

Senast ändrad av en moderator:

Åhå. Visste inte att det är olagligt på hundar. Men okej, i sådana fall är det knappast lagligt på hästar nej..

Men allvar inte är det väl nån som köper nå dylikt!!!!!???:crazy:

Det står längst ner påden hemsidan att det är förbjudet att använda,MEN inte att köpa och äga.

Det är i alla fall helt sjukt.

Men gud vad hemskt :crazy:
Någon frivillig som kan tänka sig att ringa eller maila dem och fråga lite? Vad jag vet så är det olagligt, men jag kanske har fel.

Och fy så irriterad jag blir när man går på ett symptom och inte till problemet. En häst som gör dylika saker mår ju inte bra, så varför försöka kväva en stereotyp:mad:

Senast ändrad av en moderator:

Men gud vad hemskt :crazy:
Någon frivillig som kan tänka sig att ringa eller maila dem och fråga lite? Vad jag vet så är det olagligt, men jag kanske har fel.

Och fy så irriterad jag blir när man går på ett symptom och inte till problemet. En häst som gör dylika saker mår ju inte bra, så varför försöka kväva en stereotyp:mad:

De är fullt medvetna om det är olagligt. De skriver det på hemsidan med, att det är olagligt enligt svensk lag att använda elhalsband (men lagligt i nästan alla andra länder), men det är inte olagligt att äga, innehava, köpa, sälja eller byta elhalsband.

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 303
Senast: Reshästen
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 155
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
4 004
Senast: 13579vas
·
Övr. Hund Hej på er! Önskar synpunkter på vad som är ok eller inte när det gäller hunduppfostran. Har testat allt från positiv förstätkning till... 2 3
Svar
44
· Visningar
5 005
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31