Bukefalos 28 år!

Dressyrhjälm med plats för håruppsättning

Deimion

Trådstartare
Det är dags för mig att införskaffa en ny dressyrhjälm, men jag är lite osäker på vad jag ska köpa. Jag söker en hjälm som är enkel att tvätta (gärna utbytbart foder), god ventilation samt att dressyruppsättningen får plats baktill. I dagsläget har jag en CO. Wellington Classic, men det funkar inte alls vid tävling då håret, trots liten och låg flätupsättning skjuter upp hjälmen.

Hjälmtips ur de flesta prisklasser är välkomna! :)
 
Min nästa hjälm blir nog en One K! :) Har kollat på en modell i butik (vet ej vad den heter) å tycker den va riktigt snygg! Kostade typ 2200 kr (utan bling, med bling uppåt 3000 kr). När jag provade i butik reflekterade jag dock inte över plats för håruppsättning.. ;) Ska nog iväg å kolla på den i veckan!
 
One K har jag, med bling.Funkar med håruppsättning men man måste sätta knuten väldigt långt ner, och jag har mycket hår. :)
Tycker alla hjälmar jag haft sitter lite sämre med knut. Provade med donut när jag äntligen fattade hur man gjorde och då kunde jag trycka ner hjälmen lite innanför donuten.
 
Tack för era tips! OneK hjälmarna Ska jag titta lite närmare på. Är lite inne på Uvex och Samshield också..
 
Oj, det där gjorde ju inte saken enklare! Jag är väldigt svag för Samshield, samtidigt som jag både gillar OneK och Uvexhjälmarna..

Om ni skulle köpa ny hjälm idag, vad skulle ni köpa då?
 
Jag har en uvex som tävlingshjälm som jag är hur nöjd med som helst. Väldigt bra ventilation och det går alldeles utmärkt att ha en uppsättning under :banana: Har egentligen ingenting negativt att säga om den!



Det är dags för mig att införskaffa en ny dressyrhjälm, men jag är lite osäker på vad jag ska köpa. Jag söker en hjälm som är enkel att tvätta (gärna utbytbart foder), god ventilation samt att dressyruppsättningen får plats baktill. I dagsläget har jag en CO. Wellington Classic, men det funkar inte alls vid tävling då håret, trots liten och låg flätupsättning skjuter upp hjälmen.

Hjälmtips ur de flesta prisklasser är välkomna! :)
 
Jag har en Samshield med swarowski, som jag är supernöjd med, oerhört bekväm och jag upplever den inte varm. Jag har ganska mkt hår men en donut får plats utan bekymmer, vet inte om det syns så bra men det var den bästa bilden jag hittade. :)

1781954_10152029317666400_6816768534005111315_n_zpsdd49395b.jpg
 
Tack så mycket för era tips och åsikter! Är ju väldigt svag för Samshield, så det lutar åt att det blir en Alcantara.
 
Jag har själv en Charles Owen Ayr 8 som jag har håruppsättningen (donut) till. Annars har jag sett flertal Uvex med riktigt fina håruppsättningar till då de är så höga i nacken :)
 
Måste fråga, hur får ni till knuten (donut) under ridhjälmen?
Jag brukar använda en sån fast uppe på huvudet, o jag tänker mej att det skulle lossna lätt när man ska trava omkring o.s.v...? :)
 
Ja har en Swarovski LAMI-CELL som jag är mer än nöjd över, andas, få plats med håruppsättning (o då har jag mycket hår ;)) plus att den är superfin :D
 

Liknande trådar

C
Dressyr Hej, jag har tänkt att köpa en charles owen hjälm. Men kan inte bestämma mig för vilken, tycker ni CO wellington classic passaar som...
Svar
3
· Visningar
1 744
Senast: caaaspar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp