Dressyrkavaj till tjockis

Houdinie

Trådstartare
Jag letar en dressyrkavaj, men de jag hittar som jag gillar finns inte i min storlek. Så fort det är just tävlingskläder så går storlekarna bara upp till 42, ibland 44 och det räcker inte. Jag förstår att det inte är önskvärt att behöva se tjockisar som jag på tävlingsbanan, men nu vill jag ändå ha en kavaj och undrar om någon kan hjälpa mig.

Jag gissar på att jag behöver 46 eller 48 beroende på modell, detta är mina önskemål:
- stretchtyg
- bred över axlarna men inga axelvaddar
- svart
- rymlig i ärmarna då jag har kraftiga överarmar
- dubbla sprund baktill
- lång modell
- Fygursydd då jag har stor byst och inte fullt så stor runt midjan.

Hjälp?
 
Du är för fasiken inte tjock!

Pikeur Skarlett och Epsom går upp till stl 48 och iaf Skarlett är stretchig, men lite kortare modell (vilket jag iofs tror skulle passa dig). Tyvärr är jag osäker på sprundarna bak, men axelvaddar kan du ju klippa bort.
 
Jag har en Pikeur Epsom, den funkar på mig med stora överarmar och tuttar men mindre midja.
Dock tycker jag den är liten i storleken så där kan man behöva gå upp en storlek.
 
Jag har en Pikeur Sarissa som jag älskar. Min är visserligen i strl 36, men googlade fram att den finns upp till 48. Den är stretchig i materialet, utan axelvaddar och med dubbla sprund. Jag tycker den är rymlig i ärmarna och det allra bästa är att den har dragkedja innanför knapparna så den sitter bra utan att glipa för mig som har förhållandevis stor byst :)
 
Jo, och tyvärr blir jag inte mindre tjock genom att förneka det. ;)

Det där kan vi diskutera i evigheter;)

Men, jag tror och tycker, att du kanske ändå skulle kika på en kortare modell. Många fylliga tjejer tycker jag ser ännu större ut i långa kavajer, men det beror lite på din figur.
 
Det där kan vi diskutera i evigheter;)

Men, jag tror och tycker, att du kanske ändå skulle kika på en kortare modell. Många fylliga tjejer tycker jag ser ännu större ut i långa kavajer, men det beror lite på din figur.
Jag vill att den täcker minst halva rumpan...
 

Liknande trådar

Dressyr Som rubriken säger, jag har hittat en dressyrkavaj. Faktiskt. På vinden. Det var min storasysters gamla kavaj. Tror hon köpte den i...
Svar
8
· Visningar
1 323
Senast: traloppan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp