Dressyrkavaj

GoLightly

Trådstartare
Jag har precis anmält mig och hästen till vår första dressyrtävling och kikar nu efter en kavaj. Någon som har tips på snygga och välsittande kavajer till ett inte alltför dyrt pris?
 
Jag har precis anmält mig och hästen till vår första dressyrtävling och kikar nu efter en kavaj. Någon som har tips på snygga och välsittande kavajer till ett inte alltför dyrt pris?

Kavajer brukar det finnas gott om begagnade, eftersom folk byter efter mode och lust. Inte direkt något som hinner slitas heller.
 
Vad är ett inte alltför dyrt pris?

Jag är mer intresserad av bra kavajer än priset, så tar gärna emot tips i olika prisklasser :) Jag har inte kikat runt så mycket, så jag vet inte riktigt vad som är rimligt att betala. Går det att hitta något för under en tusenlapp så vore det toppen för mitt sparkonto är inte så fett just nu, men som sagt har jag ingen koll på vad som är realistiskt.
 
Jag är mer intresserad av bra kavajer än priset, så tar gärna emot tips i olika prisklasser :) Jag har inte kikat runt så mycket, så jag vet inte riktigt vad som är rimligt att betala. Går det att hitta något för under en tusenlapp så vore det toppen för mitt sparkonto är inte så fett just nu, men som sagt har jag ingen koll på vad som är realistiskt.
Det finns. Både nytt i affären och begagnat :)
 
:up:
Men som sagt är inte priset det viktigaste utan jag tar gärna emot tips på kavajer i olika prisklasser.
Jag har snöat in på pikeur just nu. Den modellen jag vill ha ligger runt 3000 (finns billigare åxå) Lite dyrt för min smak men jag hittar inte nån annan i den färgen jag vill ha. Eller det finns en, AA Motion. Den kostar nästan 2000 och är i nått nättyg. Annars har horze många modeller i alla prisklasser.
 
Vilka modeller som är snygga beror ju på vilken kroppsform och vilka proportioner man har, men jag gillar utseendet på tex Samshields dressyrkavaj och flera av Equilines modeller. C Toscana har också fina kavajer. Bara dyra märken så klart 😅
 
Skriver också under på att propotioner och passform spelar stor roll.
På mig sitter den klassiska Pikeur Diana och Victor Hugos modeller bäst. Jag har riktigt lång överkropp, större byst och obefintlig midja. De finns förövrigt ofta begagnade för bara ett par hundralappar!
 
Vilka modeller som är snygga beror ju på vilken kroppsform och vilka proportioner man har, men jag gillar utseendet på tex Samshields dressyrkavaj och flera av Equilines modeller. C Toscana har också fina kavajer. Bara dyra märken så klart 😅

Tack för tips! Varför är det så att det alltid är det dyraste som är snyggast :p Hittade en nedsatt kavaj från Mountain Horse som jag gillar och hoppas på att den passar fint - och att de glittriga banden vid midjan räknas som "discreet piping" 😅
 
Jag gillar både Animo, Pikeur och Cavalleria Toscana. Bra passform, skiljer sig lite i priset men föredrar helt klart min Animo när jag hoppar.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Jag undrar om någon här har tips på en bra men inte alltför dyr motionscykel? :) Jag ska börja med mer intensiv rehab efter mitt...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Twihard
·
Övr. Hund Fakturan för att förnya hundens försäkring kom nu i veckan och den hade gått upp rätt rejält i pris. Tror vi hade nån sorts valprabatt...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 328
Senast: Happimess
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 059
Senast: Emma-pemma
·
Kläder & Bli fin Alltså, jag gillar inte att däringa i affärer och har blivit allt kräsnare med jag vill ha av en tröja. Nu är jag inne på jobbet eller...
Svar
0
· Visningar
266
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp