Dressyrkavaj

Breccia_

Trådstartare
har jag insett att jag måste införskaffa, ska tävla om 10 dagar :eek:
Tiden går så fort, toknervös ;)
Iaf, nu behöver jag en kavaj för alla jag har hemma drunknar jag i och jag verkligen vägrar se ut så.
Kavajen ska vara blå, snyggt skuren och finnas i små storlekar fast med långa ärmar (har väl 34-36 i strl men är lång så ärmarna blir lätt jättekorta på mig) och helst inte på tok för dyr men hyffsad kvalité.
Lätt att få tag på (dvs finnas inne hos de flesta ridsportbutiker så man kan prova) o.s.v.
Jag ska åka och titta (och köpa ;)) givetvis, men vill ändå ha tips.
Hade först kärat ner mig i Pikeurs kritsträcksrandiga men då kommer jag (om möjligt ännu mer) se ut som en hopperyttare :o
Och 2'400kr har jag inte lust att punga ut på en kavaj faktiskt.
Så, kom med massa förslag! :bump:

Sv: Dressyrkavaj

victor hugo har ju en "dressage" modell, vet inte hur den är skuren men kostar inte lika mkt som en pikeur iaf.

jag har en från equipage, visserligen tävlar jag hoppning, men den är figursydd, lite längre modell, och jag tycker verkligen inte att det är en ren hoppkavaj.
betalade 400 för den på mässa, kostar runt 600 annars.

Victor Hugo har ju helt OK kavajer. Finns ju bl.a. "Victor Hugo Dressage". Den finns i svart och marinblått, kostar 1150:- på Eriks Hästshop
och ser ut såhär:
ridkavaj_victorhug_big.jpg

Tycker även denna Pikeur Doreenkavaj är snygg :love:
2060207g.jpg
men ja, den kostar runt 2000 pix också...

Sedan finns Pikeur Diana, på Henrikssons Ridsport
kostar dom ca 1600:-
pikeurdiana.jpg

Mountain Horse har väll också några, och Drako.. ?
Dom finns ju lite är och var ...

Annars kanske du kan spana efter lite begagnade om detta skulle kunna vara ett alternativ för dig ? Annars kanske du kan fråga någon snäll stallkompis om denne skulle kunna låna ut sin kavaj bara under den tävlingen eftersom du inte har någon ? :)

Sedan finns ju Euro-Star också. De har också snygga kavajer, tror de flesta är något billigare än Pikeurs.

1) jag vill inte ha begagnat :o
2) jag är konstigt byggd, ingen ser ut som jag :rofl:
nej men lång och smal på nåt höger, svårt att hitta.
pikeur är ju dödligt läckra. åh, får be på mina bara knän för pappsen tror jag.

Mmm, Pikeur Diana är riktigt snygga. Har ju en sån... :angel:

Den kostar nog ca 1600 om du vill ha en i syntet och 2300 (betalade iaf jag) om du vill ha en i ull.

Jag har en i strl 36, men jag tror den kan bli svår ifall du har långa armar. Den passar precis på mig och jag har ganska normala armar... :D

Kanske ska förtydliga att jag inte har onaturligt långa armar, jag är bara längre än genomsnittet som har strl 34/36 ;)

hehe, ok, inga aparmar alltså... :D

men ta o prova en pikeur då! finns inga bättre o snyggare (självklart eftersom jag har en sån).

Jag har nog också ganska långa armar, det sa en dressyrtränare till mig. "Du har bra kropp för ridning, långa ben och långa armar"... ;) O ändå passade kavajen :idea:

hehe, får alltid höra att jag har bra dressyrryttarkropp :angel:
säg det till alla helveteskläder säger jag då. mhaw.
jess, det blir till o åka o prova pikeur :)

Du får argumentera med att Pikeur har en sån bra kvalite, så den kommer hålla läääänge...... :angel: Pappor brukar tycka om det. haha.

Haha ja för katten, får bli nåt sånt ^^,
Han förstår ändå inte riktigt vad han köper, det blir nog bra. Gud så hemsk jag låter :rofl:

Har samma problem. Smal med långa armar, strl 34-36. Köpte en begagnad av min ridlärare, pikeur, för halva nypriset, använd 4ggr väldigt ny. Sitter som smäck! snacka om bra köp!! Rekommendation--pikeur! :D

Liknande trådar

H
Utrustning Jag ska införskaffa mig en ny hjälm, kavaj och ridbyxor och behöver hjälp med vilken färg jag ska väjla. Har bestämt mig för att köpa...
Svar
2
· Visningar
841
Senast: hannie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka