Bukefalos 28 år!

Dressyrkläder

fridiz

Trådstartare
Jag tänkte starta en pay and ride och jag undrar vad man behöver för kläder?
Måste man ha kavaj osv. Vita ridbyxor hade jag tänkt skaffa mig villket fall. Jag vet ju inte om jag kommer att gilla att tävla än så det känns lite onödigt att köpa en massa grejer för att kanske tävla en gång. Ska starta med en fyraåring och är själv 13 år och det blir både hästens och min första " tävling ". Så har ni mera tips så skriv gärna :)
 
Sv: Dressyrkläder

På PnR brukar jag tänka "hel och ren". Behöver inte vara strikt tävlingsklädsel, utan snarare tvärtom en snygg träningsklädsel som matchar:). Som MonteRose skriver så tänk på att ha tajt tröja så att domaren kan se din sits!
 
Sv: Dressyrkläder

På p&r så kan du ha på dig vad du vill i princip, hjälm och väst är nog obligatoriskt dock :p. Det är en tränings tävling, ingen riktig tävling.
Men hel och ren brukar fungera utmärkt, jag hade nog nöjt mig med ett par beige ridbyxor, rosa piké och grå långärmad V ringad tröja + ridstövlar. Hästen hade jag nog slängt på ett rent och fint schabrak och matchande lindor. Inte knoppatt eller liknande, för jobbigt :p
 
Sv: Dressyrkläder

är det inte obligatoriskt med säkerhetsväst på tävling tills man är 18? Ts är 13, säkerhets utrustning brukar det vara samma regler för som tävling. Men man får ju höra med de som anordnar tränings tävlingen vad som gäller.
 
Sv: Dressyrkläder

Det är bara i hoppning man måste ha väst upp till 18 år.

Ts. Jag håller med de andra, "hel och ren" fungerar finfint på programridningar och klubbtävlingar :)
 
Sv: Dressyrkläder

Det borde stå i anmälan till pay n ride'n vilken klädsel som är tillåten. För pay n ride på vår ridklubb är alla regler enligt TR förutom klädsel som är valfri.

Ljusa ridbyxor och en mörkare överdel som sitter relativt tight brukar funka bra :) Lycka till!
 
Sv: Dressyrkläder

är det inte obligatoriskt med säkerhetsväst på tävling tills man är 18? Ts är 13, säkerhets utrustning brukar det vara samma regler för som tävling. Men man får ju höra med de som anordnar tränings tävlingen vad som gäller.

Det är bara obligatoriskt i hoppning inte i dressyr
 
Sv: Dressyrkläder

Jag tänkte starta en pay and ride och jag undrar vad man behöver för kläder?
Måste man ha kavaj osv. Vita ridbyxor hade jag tänkt skaffa mig villket fall. Jag vet ju inte om jag kommer att gilla att tävla än så det känns lite onödigt att köpa en massa grejer för att kanske tävla en gång. Ska starta med en fyraåring och är själv 13 år och det blir både hästens och min första " tävling ". Så har ni mera tips så skriv gärna :)

Jag vill börja tävla i dressyr, vart hittar man dessa tävlingar? Pay and ride?
 
Sv: Dressyrkläder

det finns en sida som heter payandride.se där du kan söka efter sådana i närheten av dig
Annars kollar du på de klubbar du har i närheten, de flesta har ju hemsidor idag, om de har några arrangemang på gång
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: valy
·
Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: Freazer
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 598
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp