Dressyrsadel o hoppsadel av samma märke? FRÅGOR!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare JennyTuff
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 799
J

JennyTuff

Hejsan.

Har sökt efter trådar som besvarar min fråga men inte hittat något bra svar. Länka gärna om det finns en tråd som passar.

Jag har en Jacson santa cruz celine (hoppsadel) det här är den enda sadeln som suttit perfa efter fyra års sadel letande och då har jag vart uppe i 20.000kr klassen och kollat.

Nu är jag på jakt efter en dressyrsadel och för att slippa leta fyra år till :crazy: så tänkte jag såhär enkelt. Skulle jag kunna investera i en Jacson igen fast modellen dressyr? Är det så enkelt? Är dom uppbyggda på samma sätt?

Tacksam för svar //Sadel Idiot ;)

Sv: Dressyrsadel o hoppsadel av samma märke? FRÅGOR!

Jag hade jaguarsadlar på min häst, började med en dressyrsadel och ville efter tiden skaffa ny hoppsadel också. Provade diverse flatbacks och Jaguaren satt som en smäck, så det passade oss båda väldigt bra. Dock är det nog ingenting man ska ta för givet, bommarna kan vara helt olika uppbyggda. Sen tror jag att det är fler dressyrsadlar som har kilbossor, och fler hoppsadlar o har paneler, så visst kan del skilja en del. Pröva, har man tur så funkar det ju!

Sv: Dressyrsadel o hoppsadel av samma märke? FRÅGOR!

Jag hade jaguarsadlar på min häst, började med en dressyrsadel och ville efter tiden skaffa ny hoppsadel också. Provade diverse flatbacks och Jaguaren satt som en smäck, så det passade oss båda väldigt bra. Dock är det nog ingenting man ska ta för givet, bommarna kan vara helt olika uppbyggda. Sen tror jag att det är fler dressyrsadlar som har kilbossor, och fler hoppsadlar o har paneler, så visst kan del skilja en del. Pröva, har man tur så funkar det ju!

Okej tack för svar :). Ska ta mig i kragen o ringa sadelmakarn i morgon oxå o höra mig för.

Grattis till dig förresten som kan rida i världens bästa sadlar Jaguar, har en hemma som samlar damm ihop om att hästen ska växa till sig o få muskler på oanade ställen ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
2 353
Senast: Aifos
·
Utrustning Hej! min första tråd här ... Jag har ett litet snart vuxet sto (5år) som jag utbildar och tränar med. Sen jag köpte henne ca 1 år sedan...
Svar
2
· Visningar
562
Senast: Minsans
·
Utrustning Nu när jag här igen. Hästen börjar bredda sig ur sin Hector, vilket innebär att det börjar dra ihop sig för en ny sadel igen - denna...
Svar
3
· Visningar
1 184
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning hade tidigare en tråd där kära buke fick mig att byta sadel :D bästa som hänt mig i ridningen då hästen gick super mycket bättre och...
Svar
7
· Visningar
1 175
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31